به گزارش ایرنا، یونس عالی پور روز یکشنبه در جلسه هماهنگی جشن نهم ربیع الاول، افزود: این روز از اهمیت خاصی بین شیعیان برخوردار است و آیین های مرتبط با آن باید به صورت ویژه تدارک دیده شود.
وی اضافه کرد: در چند روز باقی مانده به نهم ربیع الاول، جلسه های جمع بندی دستگاه های اجرایی برگزار تا برنامه های در نظر گرفته شده، با نظم خاصی اجرا شود.
وی همچنین گفت: با توجه به این که هم اکنون زائران پاکستانی که از آیین اربعین باز می گردند، در قم حضور دارند، دستگاه ها همکاری نمایند تا مکان اقامتی این زائران فراهم شود.
عالی پور افزود: در صورت امکان، زائران پاکستانی در مصلای قدس شهر قم پذیرایی شوند و یا در سالن های ورزشی و حسینه ها اسکان یابند.

** معاون حرم حضرت معصومه(س) نیز در این جلسه گفت: باید به شهادت امام حسن عسکری(ع) به صورت جدی پرداخته شود، زیرا این مساله مقدمه خوبی برای نهم ربیع که آغاز امامت حضرت حجت است، می باشد.
حجت الاسلام والمسلمین صفر فلاحی افزود: به هر میزان به ایجاد شور، نشاط و کار تبلیغی ترویجی پرداخته شود، خوب است، ولی مهم ترین بخش مساله نهم ربیع محتوای آن است که باید غنی باشد.
وی اضافه کرد: 2 مجموعه حوزه علمیه و مراکز ذیل حوزه در تامین محتوا حضور پررنگ داشته باشند و پاسخگوی بسیاری از مسائل باشند.
وی بیان کرد: با توجه به این که مهدویت نقطه عطف اتصال نظام با مساله امامت و رهبری است، باید رسانه ها در پراختن به این موضوع اهتمام ویژه ای داشته باشند.
جلسه هماهنگی نهم ربیع الاول با حضور نمایندگانی از دستگاه های مختلف در سالن جلسات معاونت امور زائران استانداری برگزار و در این جلسه نسبت به حضور قشرهای مختلف مردم در آیین نهم ربیع الاول تصمیم گیری شد.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.