محمد خامه یار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برگزاری نماز ظهر عاشورا  امسال بسیار باشکوهتر از سال های گذشته برگزار شد، اظهار داشت: این آیین باشکوه در قم به عنوان نماد قیام اباعبدالله(ع)  مورد تاکید مسئولان استان بود که با برنامه ریزی انجام شده، حرکتی بزرگ برای فرهنگسازی اهمیت نماز اول وقت در قم انجام شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ تن در برگزاری این نماز مشارکت داشتند، ادامه داد: ۱۷ دستگاه اجرایی،‌۱۰۰ یاور نماز، ۲۰ روحانی و همچنین ۲ هزار نیروی خدماتی در برگزاری باشکوه نماز ظهر عاشورا در این استان فعال بودند.

مدیر ستاد اقامه نماز قم افزود: برای نخستین بار طی سال های اخیر شاهد اتصال صفوف نمازگزاران ظهر عاشورا از صحن امام رضا(ع) حرم مطهر حضرت معصومه (س) تا بخشی از میدان آستانه بودیم.

خامه یار افزود: اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی امسال به امامت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی از مراجع عظام تقلید، در حرم حضرت معصومه(ص) برگزار شد که نشان از اهمیت نماز ظهر عاشورا در نظر مرجعیت است.

وی با تقدیر از خادمان، دستگاه های اجرایی و همچنین هیات های عزاداری مشارکت کننده در اقامه باشکوه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا، گفت: توقف عزاداری و پخش اذان توسط دسته‌های عزاداری و اقامه نماز توسط عزاداران در تمام خیابان های منتهی به حرم حضرت معصومه(ص) از جمله جلوه های ویژه ظهر عاشورای امسال بود.

مدیر ستاد اقامه نماز قم اظهار داشت: علاوه بر هسته مرکزی قم، درصدها نقطه از جمله در میادین و خیابانهایی که تمرکز جمعیت در آن وجود داشت،‌مبادی ورودی و خروجی استان، بقاع امامزادگان و همچنین شهرها و روستاهای استان اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا به صورت باشکوه برگزار شد.

۷۴۰۴/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.