یک استاد حوزه با بیان اینکه احیای غدیر، احیای ولایت است، گفت: غدیر یک جریان فکری و اعتقادی است.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم؛ حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد در نشست خبری کاروان شادی غدیر ضمن تبریک روز اعیاد دهه ولایت و روز خبرنگار بیان کرد: عید غدیرخم از جایگاه و اهمیت بالایی طبق آیات و روایات برخوردار است، موضوع غدیر از عاشورا، اربعین و شب قدر نیز با ارزش‌تر است و تاکید فراوانی از ائمه معصوم نقل شده است، که روزی با ارزش‌تر از غدیر خلق نشده و در این روز دوبرابر شب‌های قدر و شب آخر ماه رمضان خداوند بندگان خود را می‌آمرزد.

وی ادامه داد: سفارش‌ها و تاکیدات فراوانی مبنی بر عیدی دادن، دید و بازدید بستگان و آشنایان و بخصوص اطعام دادن و شاد کردن دل مومنان بیان شده است، عیدی دادن فقط مختص سادات نیست، همه مردم در این روز باید به دیدوبازدید بروند و عیدی و اطعام در حدتوانشان بدهند.

این کارشناس مذهبی گفت: حضرت زهرا (سلام الله علیها) فدای غدیر و اثبات ولایت امیرالمومنین (علیه السلام) شد، حضرت زهرا (س) فرموده‌اند اگر مردم غدیر را احیا می‌کردند دیگر اختلاف و ظلم و فسادی در جامعه نبود، طولانی ترین خطبه پیامبر اسلام (صلی الله علیه و اله و سلم) خطبه غدیریه است و این خود نشان دهنده اهمیت بالای عید غدیر است.

وی با بیان اینکه غدیر یک جریان فکری و اعتقادی است عنوان کرد: سپاه کفر، امام حسین( علیه السلام) را به خاطر کینه و بغضی که از امام علی (علیه السلام) داشت به شهادت رساند، احیای مراسم عید غدیر احیای ولایت است، رسانه‌ها موظف اند به نحوه احسن مراسمات را پوشش دهند تا عموم مردم مطلع شوند و هرکس که می‌تواند باید قدمی در راستای ترویج عید غدیر بردارند تا روز قیامت در پیشگاه خدا آبرو داشته باشد.

فرحزاد با اشاره به مراسم‌های ویژه‌ای که به مناسبت عید غدیر در نظر گرفته شده است گفت: با همکاری بنیاد غدیر، ستاد غدیر، مسجد مقدس جمکران و آستان مقدس حضرت معصومه (س) برنامه‌های شاد ۱۵ روزه از عید قربان تا روز مباهله در دوشهر مشهد و قم در نظر گرفته شده است که هرشب از بین حضار به قید قرعه، دو سفر کربلا اهدا خواهد شد.

وی همچنین بیان کرد: برخی از واعظان کشوری نامه‌ای به رئیس دستگاه قوه قضاییه مبنی بر عدم دستگیری در روز عید غدیر و همچنین موافقت با بزرگترین عفو سال در این روز نوشتند که با آن موافقت شده است.

در ادامه این نشست، یاسین حسین آبادی، معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران بیان کرد: در حال حاضر مهم‌ترین عملیات رسانه‌ای تبلیغ کردن عید غدیر است، تنها مسیر و راه رشد بشریت و به کمال رسیدن انسان‌ها در روز غدیرخم بیان شده است که همان ولایت است، و باید در حوزه نمادسازی برای عید غدیر توجه ویژه داشت، یکی از مهم‌ترین این نمادها راه‌اندازی کاروان‌های شادی و مراسم پیاده‌روی از حرم مطهر تا مسجد جمکران است.

حسین‌آبادی گفت: دو پویش مردمی شاد_باش و فرزند_غدیریم به همت مسجد مقدس جمکران راه‌اندازی شده‌است که هدف از آن تشویق عموم مردم به شادکردن دل مومنان به هرطریقی که می‌توانند است و مردم دعوت میکنم به این پویش‌ها بپیوندند.

وی عنوان کرد: چهار سال است که راهپیمایی از حرم تا جمکران در روز غدیر برگزار می‌شود و خداروشکر استقبال بسیار خوبی از آن شده است، در ابتدا این پیاده‌روی کاملا خودجوش و مردمی انجام شد و سال های بعد برای بسترسازی بهتر آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران و سایر ارگان ها وارد کار شدند، آیت‌الله مکارم شیرازی نیز دوسال قبل تاکید کردند مراسم پیاده‌روی کاری زیبا است که تجدید بیعت و عهد با امام زمان (عج) است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با ذکر این نکته که در دوسال قبل شاهد حضور مراجع معظم در مراسم راهپیمایی بوده‌ایم، بیان کرد: جلسات متعددی برای برگزار هرچه باشکوه تر پیاده روی روز عید غدیر برگزار شده است و کمیته‌های فرهنگی، پشتیبانی، اطلاع‌رسانی و فضای مجازی تشکیل شده‌اند و در ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌هایی در مسیر در نظر گرفته شده‌است.

در این نشست حسن فرقانی، مسئول اداره مراسمات و محافل حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: در ایام دهه ولایت نمایشگاه‌هایی با موضوع غدیرخم در صحن‌های صاحب زمان و فاطمی حرم مطهر برپا خواهد شد و اطلاع‌رسانی مراسمات این دهه نیز در اطراف حرم با نصب بنر صورت گرفته است.

وی ادامه داد: شب عید غدیر نیز کاروان شادی در ساعت ۲۱و سی دقیقه از مسجد امام حسن عسکری(ع) شروع به حرکت می‌کند و در صحن آیینه حرم مطهر مراسم باشکوهی برگزار خواهد شد، و پذیرایی و مسابقه نیز در نظر گرفته شده است، و مراسم پیاده روی روز عید غدیر نیز از ساعت ۱۶و سی دقیقه با تجمع مردم در صحن امام رضا( ع) آغاز خواهد شد، در این روز نیز ایستگاه‌هایی با حضور کارشناسان فرهنگی در مسیر برپا خواهد شد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.