به گزارش ایرنا، محمود ملک محمدی سه شنبه شب دردیدار معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم، رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان و نماینده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) افزود: جامعه امروز به بیان خاطرات شهدا و سبک زندگی آنان نیازمند است تا جوانان ما بدانند رزمندگان درچه شرایطی ازخون خود گذشتند اما اجازه ندادند بیت المال، هدر رود.
وی با ذکر خاطراتی از برادران شهید خود اینگونه اظهار داشت که آنان در حفظ بیت المال آنقدر مقید بودند که حتی هنگامی که به عملیات می رفتند، از بنده درخواست لباس نظامی کرده و حاضر به دریافت لباس نو نشدند و این گونه به فیض شهادت نایل آمدند.
وی اظهار داشت: محمدعلی که در نهضت سوادآموزی فعالیت می کرد، در زمانی که اتومبیل اداره دراختیارش بود، حتی حاضر نشد ، مادرخانم خود را در زیرباران تا حرم مطهر حضرت معصومه(س) برساند زیرا اعتقاد داشت که نمی توانم بیت المال را صرف امور شخصی خود کنم.
ملک محمدی اظهار داشت: برادران شهیدم همانند دیگر شهدا متعهدانه و عاشقانه برای خدمت به کشور و مردم کار می کردند و پیرو ولایت بودند و توصیه آنان نیز آن بود که دست از ولایت بر ندارید تا سعادتمند شوید. ما نیز امروز باید در مسیر آن مردان خدایی قدم برداریم و راه آنان را ادامه دهیم.

** مادر شهیدان ملک محمدی نیز در این دیدار با اشاره به ویژگی های فرزندان شهید خود اظهار داشت: وظیفه همه ماست که راه شهیدان را ادامه دهیم، آنان برای حفظ اسلام و انقلاب جان خود را فدا کردند، امروز نیز ما باید در مسیر قدم برداریم و پیرو ولایت باشیم.

** زندگی شهدا را به نسل جوان منتقل کنیم
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم نیز در این دیدار انتقال فرهنگ شهادت به نسل جوان را با اهمیت دانست و گفت: امروز وظیفه همه ماست زندگی پر خیر و برکت شهدا را برای جوانان و نوجوانان این مرز و بوم را بیان کرده و افتخارآفرینی ها ، تعهدها ، ایثار ، ولایت مداری و عشق به خدمت به مردم که از ویژگی های همه شهدا بوده را برای نسل جوان تبییین کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا قاسمی نیا، افزود: شهید محمد علی ملک محمدی از جمله کسانی بود که به فرمان امام راحل در دو جبهه مقابله با دشمن ستمگر و پدیده شوم جهل حضور یافت و منشا خدمات بسیاری در نهضت سواد آموزی قم شد.
وی ادامه داد: شهیدان ملک محمدی و همه شهدای نهضت اسلامی با تبعیت از امام خمینی(ره) منشا بصیرت بودند و ما وظیفه داریم یاد و خاطره این چراغ های هدایت را همواره روشن نگاه داریم.
وی همچنین با بیان این که نهضت سوادآموزی، 176 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، اظهار کرد: سه تَن از این شهدا به نام های احمد علیخانی، محمدعلی ملک محمدی و فاطمه حاجی بابایی از استان قم هستند.

** خانواده شهدا نماد عظمت ایران هستند
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قم نیز دراین دیدار گفت: عظمت و سربلندی نظام به دلیل وجود خانواده معظم شهداست و هر کس در این مکان های نورانی حاضر می شود به حقیقت درمی یابد که شهدا زنده اند و برای ما دعا می کنند.
جعفر مسلمی افزود: حضور در کنار خانواده معظم شهدا، فرصت مناسبی برای تقویت ارزش های دینی و انقلابی در میان افراد جامعه است و باید از این موقعیت ارزشمند به بهترین نحو استفاده کرد.
وی ادامه داد: دقت نظر شهدا در حفظ بیت المال و استفاده صحیح از منابع کشور برای همه درسی آموزنده است و ما می توانیم با الگو گرفتن از این روحیه، از اسلام و انقلاب حفاظت کنیم.

** حضور در خانه شهدا روحیه بخش است
نماینده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) نیز در این دیدار گفت: خانواده شهدا باعث افتخار جامعه اسلامی هستند و حضور در این مکان های نورانی باعث تقویت روحیه و نشاط معنوی افراد می شود.
سرگرد پاسدار محمد رضا حسنعلی، افزود: حضور در خانه شهدا بهترین فرصت برای تقویت معنویت و استجابت دعاست و همه ارادتمندان به ساحت شهدا با حضور در خانه های نورانی ایشان، با آرمان های امام راحل و ارزش های انقلاب اسلامی تجدید پیمان می کنند.
شهید محمد علی ملک محمدی معلم نهضت سواد آموزی استان قم بود.وی درسال 1339 در خانواده ای مذهبی درقم به دنیا آمد، تحصیلات خود را دراین شهر مذهبی پشت سر گذاشت و به عنوان معلم نهضت سوادآموزی در روستاهای قم مشغول فعالیت بود و با شروع جنگ تحمیلی به جبهه های جنگ عزیمت کرد و در سال 1365 در عملیات کربلای پنج در شلمچه به شهادت رسید.
احمد ملک محمدی نیز درسال 1342 درقم متولد شد و تحصیلات خود را دراین شهر به ادامه داد، وی با شروع جنگ تحمیلی به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی در جبهه های جنگ حضور یافت و در نیمه اول سال 65 در عملیات آزاد سازی شهر مهران به درجه رفیع شهادت رسید.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.