وی عصر سه‌شنبه در همایش ائمه جماعات ادارات و دستگاه های اجرایی قم در سالن جلسات جامعه مدرسین افزود:‌ انقلاب زمانی ضربه می‌خورد که نتواند نسبت به بسیج کردن مردم در دفاع از آرمان های انقلاب اقدام کند.
وی تصریح کرد: حضور با صلابت و دشمن شکست روزهای اخیر در دفاع از امنیت ملی، آخرین نمونه از بسیج مردمی ملت ایران است که حماسه امنیت را به وجود آوردند.
کعبی گفت:‌مردم برغم بی تدبیری، عدم اقناع افکار عمومی و اجرای ناصحیح تصمیم سران قوا در اصلاح قیمت سوخت، بعد از سخنرانی رهبر معظم انقلاب با حضور درخیابان‌های کشور توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند.
وی تصریح کرد: عملکرد نیروهای نظامی درخنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان قابل توجه بود اما آن چیزی که این فتنه‌ها را کاملا بی‌اثر کرد قدرت بسیج مردمی بود.
کعبی گفت:‌ "بریان هوک" به عنوان مسئول میز ایران در کاخ سفید اذعان کرد که برای ایجاد فتنه درایران آمریکا از دو سال نیم گذشته برنامه ریزی داشته است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین نقش سلطنت طلبان و منافقین نیز در ایجاد آشوب‌های اخیر کاملا نمایان و مشخص است، دستگیری چند تن از اعضای منافقین خلق در شهر شیراز و اعتراف آنها به آموزش در عربستان سعودی از نشانه های دخالت آنها در حوادث اخیر است.
وی گفت:‌ یکی از اهداف منافقان درحوادث اخیر انفجار لوله های خط انتقال گار و نفت در عسلویه در یک جنگ درگیری ۴ روزه و انتقام توطئه دخالت ایران در هدف گیری تاسیسات نفتی آرامکو عربستان بود.
کعبی اضافه کرد: وجود برخی افراد نفوذی دردستگاه‌های تصمیم ساز و تشکیل قرارگاه سوخت ۴۸ ساعت قبل از اصلاح قیمت سوخت، زمینه آمادگی و برنامه ریزی‌های دشمنان درایجاد اغتشاشات اخیر را فراهم کرد.
وی گفت: برای تامین حداقل‌های معیشتی مردم باید از راه‌های قانونی اقدام شود، راه تامین حداقل‌های معیشتی ارائه برنامه توسط مجلس، تجدید نظر در سیاست‌های دولتمردان و افزایش رضایتمندی مردم و جلوگیری از گرانی کالاهای مصرفی است.
وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه دولت ادعا می‌کرد که با گرانی بنزین کالاهای دیگر گران نمیشود اما امروز برخی از مسئولان اذعان می کنند که گرانی مساله اجتناب ناپذیری است.
کعبی گفت: مدیریت اقتصادی دولت، شرایط اقتصادی کشور را به وضع اضطرار رسانده بودند و در این شرایط اصلاح قیمت سوخت راه حل اجتناب ناپذیری برای دولتمردان تلقی می‌شد.
وی گفت: رئیس جمهور و معاون اول ریاست جمهوری بارها در دیدار با سران نظام نسبت به وضعیت بغرنج اقتصادی کشور هشدار داده و اصلاح قیمت سوخت را پیش از هر زمان دیگری ضروری می‌دانستند.
کعبی همچنین گفت: در قطع اینترنت و فضای مجازی تعلل شد، در صورتی که اینترنت روز جمعه قطع می شد بسیاری از سازماندهی ها و فراخوانها امکان هدایت افکار عمومی را پیدا نمی‌کردند.
وی اضافه کرد: دولت در راه اندازی شبکه اطلاعات و ارتباطات ملی تسریع کند، فضای سایبر یکی از مهمترین عرصه های جنگ آمریکا بوده و باید در برابر این جبهه تجهیز شد.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:آغاز درگیری‌ها از شهرهای کوچک، حمله به پایگاه های بسیج و پروژه کشته‌سازی از برنامه‌های منافقان و گروه‌های سازمان یافته در حوادث اخیر بود.
وی با اشاره به عوامل شکست دسیسه و توطئه های دشمنان اظهار داشت: مکتبی بودن انقلاب اسلامی و پایبندی به ارزش های اسلام ناب و حساسیت مردم در دفاع از ارزش های اسلامی از عوامل مهم در شکست برنامه های دشمن بوده است.
کعبی عنوان کرد: برنامه های آتاتورک در ترکیه و محمدرضا پهلوی در سکولار کردن این دو کشور به دلیل عمق نفوذ باورهای دینی و خصلت های دینداری شکست خورد، تا زمانی که خصلت دینداری در بین مردم باشد نقشه های دشمن راه به جایی نخواهد برد.
وی اضافه کرد: دین زدایی و مبارزه با تقوا و دینداری ریشه‌دار ترین تهدید دشمن علیه جامعه ایرانی است، تحریم‌های اقتصادی ابزاری برای مایوس کردن و ایجاد ناآرامی برای به ثمر رسیدن اهداف جنگ نرم و اصل دینداری ملت ایران است.
وی گفت: تقویت ایمان و تقوا مهمترین عاملی بوده که انقلاب اسلامی را مصون و حفظ می کند، تخریب ایمان و دینداری مهمترین تهدیدی بوده که انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: آتش زدن مساجد، مراکز دینی و کتاب های مذهبی نشان از عمق دشمنی دشمنان با ارزش ها و مفاهیم اسلامی و الهی است.

کعبی تصریح کرد: در صورتی که رابطه ملت با خدا متزلزل، ارزش های اسلامی تضعیف، جرایم سازمان یافته و فساد تقویت و مشکلات اقتصادی شدیدتر شود، نظام اسلامی قدرت بسیج عمومی را از دست داده و اقتدار کشور در برابر تهدیدها با چالش واقعی روبه رو می شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: خطرناک‌ترین فتنه پیرامون انقلاب اسلامی فتنه اخلاقی و اعتقادی است، ریشه تمام فتنه های سیاسی و اقتصادی، فتنه های اخلاقی و ایمانی است.
وی تصریح کرد: تلاش در مسیر رضایت عمومی و بهبود وضعیت معیشتی سبب افزایش امنیت سیاسی می‌شود، در صورتی که رضایت‌مندی جامعه محقق نشود، هویت اجتمای متلاشی می شود.
وی گفت:‌تلاش در مسیر عدم تحقق رضایت‌مندی اجتماعی بزرگترین خیانت در برابر انقلاب اسلامی و رهبری است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار داشت: وظیفه عمومی تمام اقشار اطاعت از رهبری جامعه اسلامی است، در صورتی که پیوند بین امت و امام شکل بگیرد تمام مشکلات اقتصادی و دشواری های زندگی در حکم عبادت خواهد بود.
کعبی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری گفت: راه تحول و پیشرفت کشور استقرار و انتخاب مدیران شایسته با رویکرد جهادی در مراکز تصمیم ساز و تصمیم گیر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.