به گزارش روابط عمومی اداره کل دادگستری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی مظفری روز سه شنبه در نخستین جلسه شورای پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی قم، افزود: پیشگیری از وقوع تخلفات انتخاباتی بسیار کارآمد است به همین منظور ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان باید در راستای جلوگیری از وقوع تخلف در انتخابات برنامه‌ریزی کند.

مظفری با بیان اینکه همه دستگاه‌های مربوط به برگزاری انتخابات دراستان باید وظیفه خود را به درستی انجام دهند تا انتخابات به عنوان حق اصلی و اساسی مردم به خوبی برگزار شود.

رئیس کل دادگستری قم با تاکید بر اینکه اصل بی‌طرفی و حفظ امنیت جزو واجبات هر انتخابات است،‌گفت: مردم در تمام عرصه‌ها ثابت کردند که از ما مسئولان در حفظ و حراست از اهداف و آرمان‌های نظام و انقلاب جلوتر هستند وآنان باید احساس کنند که مسئولان در حفظ حقوق آن‌ها بسیار جدی هستند.

وی معرفی درست کاندیداها به مردم را از دیگر وظایف ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی دانست و افزود: در پایان انتخابات عملکرد تمام دستگاه‌های مرتبط با انتخابات در استان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان نیز دراین جلسه گفت: بسترسازی برای حضور حداکثری و انتخابات پرشور مردم  و همچنین اطلاع‌رسانی لازم برای انتخابات آگاهانه ۲ اولویتی است که باید در انتخابات مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد مهری با تاکید بر حراست دستگاه‌های مختلف از آرای مردم ادامه داد: مسئولان برگزاری انتخابات وظیفه صیانت از آرای مردم، حراست از حق کاندیداها و صیانت از نظام را دارند چرا که این نظام ۴۰ سال است که هزینه های زیادی داده تا به اینجا رسیده است و باید از حق نظام صیانت شود.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری قم  نیز در ادامه این جلسه با تاکید بر تلاش برای جذب حداکثری مردمی و افزایش مشارکت مردم در انتخابات گفت: جمهوری اسلامی از ابتدای شکل گیری به طور میانگین سالانه یک انتخابات برگزار کرده است که این انتخابات ها بدون حتی یک روز تاخیر در زیر موشکباران دوران دفاع مقدس برگزار شده است.

بیژن سلیمان پور افزود: در حالی که کشورهای همسایه ما در هر انتخابات ۷۰۰ تا ۸۰۰ کشته می‌دهند انتخابات در جمهوری اسلامی در کمال امنیت برگزار می شود که این نشانه مردم سالاری در اوج امنیت است.

وی حراست از رای مردم ار حق الناس دانست و گفت: انتخابات پیش رو از جمله مهمترین انتخابات های کشور است چرا که به دلیل گسترش عمیق نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه و جهان، مشارکت بالا همراه با رقابت سالم و رعایت اخلاق انتخاباتی بسیار ضروری است.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری قم با بیان اینکه هیات اجرایی انتخابات با هر اقدامی که موجب تبغیض میان کاندیداها می شود برخورد کند گفت: در ذات قانون تبعیض وجود ندارد و باید در هیات اجرایی در این زمینه دقت شود چرا که انتخابات تمام می شود ولی آن دنیایی هم هست که باید همه جوابگو باشیم.

رئیس ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان قم نیز در این جلسه گفت: ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان،‌ با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه، ایجاد هماهنگی و تعامل بین دستگاه ها و نهادهای عضو کارگروه، تبیین و تعیین برنامه های پیشگیرانه و نحوه اجرای این برنامه ها و همچنین نظارت دقیق بر فرایند برگزاری انتخابات زمینه برگزاری هرچه بهتر انتخابات و پیشگیری از وقوع جرایم را پیگیری می کند.

اسماعیل جعفری با تاکید بر پایش و رصد مداوم و مستمر اقدامات و فعالیت های انتخاباتی در استان افزود: ارشاد و انذار تشکل ها، احزاب، گروه ها، ستادهای تبلیغاتی، اشخاص حقیقی و حقوقی با هدف باز دارندگی و پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی، اطلاع رسانی و همچنین تشریح و توضیح مفاد قانون و جرایم و مجازات های قانونی از طریق رسانه های جمعی با هدف ارتقای آگاهی های عمومی از جمله اولویت های ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان است.

وی ابراز امیدواری کرد با همراهی، همکاری و همیاری لازم ستاد انتخابات، هیات های اجرایی، بازرسی و نظارت استان قم شاهد برگزاری انتخاباتی باشکوه و قانون‌مدار در فضای امن، توام با آرامش و حضور پرشور و حداکثری مردم همیشه در صحنه استان قم باشیم.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲ اسفندماه ۹۸ در سراسر کشور برگزار می‌شود ضمن اینکه همزمان با این انتخابات در استان های تهران،‌خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و قم اولین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ترتیب خواهد یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.