منصور غلامی روز شنبه در حاشیه افتتاح چند طرح دردانشگاه قم درگفت وگو  با خبرنگاران، افزود: درشرایط تحریم کنونی که با تحریم تجهیزات صنعتی و فناوری‌های روز دنیا مواجه هستیم، استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی برای حل این محدودیت‌ها بسیار ضروری است.

وی با بابیان اینکه رویکرد جدی وزارت علوم در ند سال گذشته ارتباط موثر دانشگاهها و صنعت بوده است، اظهار داشت: دانشگاههای کشور به صورت مستمر مسائل و مشکلات بخش تولید و صنعت را در دستور کار قرار داده و موفق به حل آنها شده‌اند.

غلامی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های علمی دانشمندان کشور به منظور حل چالش‌های صنعت اظهار داشت: وزارت علوم به منظور ارتقای ارتباط مهم میان صنعت و دانشگاه مشوق‌های زیادی برای دانشگاه‌ها و اساتید در نظر گرفته است.

وزیر علوم، تحقیقات وفناوری، درادامه با اشاره به ظرفیت‌های علمی قم گفت: دانشگاه قم همانگونه که در زمینه حوزوی قطب علمی کشور و جهان اسلام است، در زمینه علوم دانشگاهی نیز باید جایگاه علمی این استا ارتقا یابد.

وی با اشاره به ارتقای جایگاه علمی دانشگاه قم به یکی از قطب های علمی کشور افزود: در برنامه‌های ساماندهی آموزش عالی به عنوان برنامه‌های در دست اجرای وزارت علوم، محوریت دانشگاه قم برای بخش دانشگاهی قم هم مورد تاکید است و موضوعات مبتلا به این دانشگاه در دستور کار این وزارتخانه است تا روند رشد آن با قدرت بیشتری انجام شود.

غلامی ادامه داد: دانشگاه قم به سمت یک دانشگاه جامع درحال حرکت است که این روند باید با ایجاد زیرساخت‌ها مورد نیاز به یک برنامه دقیق و زمان بندی مناسب دارد.

وی با اشاره به محوریت دانشگاه قم دراستان اظهار داشت: این دانشگاه دارای محوریت علمی است که رفع کمبودهای این دانشگاه ضروری می‌باشد.

وزیر علوم، تحقیقات وفناوری، تاکید کرد: ویژگی خاص دانشگاه قم جدا بودن بخش خواهران و آقایان آن است که به صورت مستقل اداره می‌شوند و این موجب شده تا گرایش خانواده‌ها برای تحصیل فرزندان خود در این دانشگاه افزایش یابد که مدل فوق موثر با اداره دانشگاه‌ها بر اساس دیدگاه‌های اسلامی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.