بهرام سرمست روز پنجشبنه درجلسه ستاد اقتصاد مقاومتی دراستانداری قم افزود: نرخ عمومی تورم دراستان با اراده جمعی مسئولان و نظارت‌های مستمرثبات داشته‌است.
وی با اشاره به پیشنهاد قم دراعمال تخفیف ۱۰ درصدی در واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی قم عنوان کرد: در صورتی که تخفیف ۱۰ درصدی در واگذاری زمین درشهرکهای صنعتی اعمال شود، مشوق مطلوبی برای جذب سرمایه‌گذاران دراستان ایجاد خواهد شد.
وی گفت: این پیشنهاد استان در صورتی که درسطح ملی به تصویب برسد درجذب سرمایه‌گذاران بسیار مفید بوده و زمینه رغبت دربین آنها را به وجود خواهد آورد.
سرمست اضافه کرد: سیاست و رویکردهای مربوط به مشوق‌های سرمایه‌گذاری در استان باید به نحوی باشد که به حفظ سرمایه گذاران موجود و توسعه فازهای صنعتی منجر گردد.
وی با بیان مشکل تامین برق درشهرک‌های صنعتی استان نیز بیان کرد: برای حل مشکل برق درشهرک‌های صنعتی استان در مرتبه نخست باید مساله برق منطقه‌ای تهران و نحوه توزیع آن در بین سه استان تهران، البرز و قم اصلاح شود.
وی با اشاره به پیشنهاد استان درایجاد واحدهای فراوری معدنی و کشاورزی درمحدوده محورهای قم-تهران و جاده گرمسار بیان کرد: مجموعه استان برای احداث واحدهای فراوری صنایع معدنی و کشاورزی در محدوده جاده قم-تهران و محور گرمسار موافق است.
سرمست گفت: مدیران باید نسبت به اجرای مصوبات استانی پیگیری های لازم را به خرج دهند.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد،ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خور آباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که بیش از ۹۰ درصد آن مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین بیش از ۵۳ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.