محمد کامیار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این رقابت‌ها در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، ‌جوانان و بزرگسالان با حضور ۵۱۰ کاراته‌کا از ۱۹ استان کشور در ۲ سبک کاتا و کومیته از سوم تا چهارم مردادماه در مجموعه ورزشی ۲ هزار نفری شهید حیدریان قم برگزار شد.

وی بیان کرد: «رضا آسمانی، مهدی پاشایی، رضا اکبری، پوریا پریزاد، امیرمحمد رضوی آذر، بنیامین حیدری، پویا حقگوئی، رضا نعمتی، امیررضا عبدی، ایلکان نجفی، آیدین نجفی و علی بایرامی» در ۲ رده سنی، نونهالان، نوجوانان، موفق به کسب چهار مدال طلا و هشت مدال نقره شدند.

وی با بیان اینکه استان تهران مقام سوم در سبک کاتا و کومیته تیمی این رقابت‌ها را کسب کرد، گفت: کاراته کاهای آذربایجان‌غربی نیز در این میان ۱۰ مدال برنز را در سبک کاتای انفرادی و تیمی را از آن خود کردند.  

رییس هیات کاراته نقده اضافه کرد: در جریان این مسابقات به ترتیب قم، فارس و تهران بیشترین مدال های رنگین رقابت‌ها را از آن خود کردند.  

مدال‌های سبک   «شوتوکان کاراته دو» نیمی از مدال‌های جهانی و آسیایی کشور را به خود اختصاص داده که این موضوع توجه به این سبک را بسیار حائز اهمیت کرده است، کاراته یک هنر رزمی مبتنی بر ضربه زدن است که از ضربات مشت، لگد، زانو، آرنج و تکنیک‌های دستِ بازمانند دست چاقویی تشکیل می‌شود، در برخی سبک‌ها فنون گلاویزی، قفل مفصل، مهاری، پرتابی و ضربه به نقاط حساس نیز آموزش داده می‌شود، ورزشکاران این رشته کاراته‌کا نامیده می‌شوند.

۹۹۱۸/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.