به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غریب روز یکشنبه در نشست قرارگاه ۱۹ دی استان قم اظهار کرد: انگیزه و اعتقاد در دستگاه قضایی وجود دارد تا با تمام توان با معضلات و آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه در حوزه عفاف و حجاب مقابله شود.

وی ادامه داد: باید از آمران به معروف با تمام توان حمایت شود و این مساله عزم عمومی مدیران و مردم را می‌طلبد.

غریب خاطرنشان کرد: افراد بی‌حجاب اگر احساس بی‌کسی و دلسردی کنند و بدانند که حامی ندارند، مسیر خود را تغییر خواهند داد و در این مسیر مطالبه عموم افراد جامعه نیز لازم و اثرگذار است.

اراده جدی دادگستری برای مقابله با هرگونه مظاهر فساد در قم

رئیس‌کل دادگستری استان قم نیز در این جلسه گفت: دادگستری قم آمادگی دارد با هرگونه مظاهر فساد در قم مقابله کند و در این مسیر هرگونه هجمه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و غیره را می‌پذیرد و بدون توجه به حواشی وظیفه خود را انجام خواهد داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی مظفری بیان کرد: در موضوع عفاف و حجاب به علت کم‌کاری‌ها امروز شاهد برخی بی‌حیایی و بی‌حجابی‌ها در سطح کشور به‌ویژه قم هستیم.

وی اضافه کرد: با توجه به نبود عملکردهای جدی متاسفانه برای عده‌ای این باور پیش‌آمده است که در حاکمیت اراده جدی برای مقابله با بی‌حجابی وجود ندارد.

رئیس دادگستری استان قم گفت: برخی افراد و گروه‌ها بنا دارند چهره قم را مخدوش کنند و به دنبال ترویج مظاهر فساد در شهر هستند و در این راستا برنامه‌هایی را نیز پیش‌بینی کرده‌اند درحالی‌که اراده جدی مقابله با این افراد و برنامه‌ها در دستگاه قضایی وجود دارد.

مظفری خاطرنشان کرد: برخورد جدی و شدید با مظاهر فساد در جامعه همچون بی‌حجابی، بی‌حیایی، روزه‌خواری علنی و حرمت‌شکنی‌ها ضروری است و این موضوع جزو اولویت‌های دادگستری و دستگاه قضایی است.

قرارگاه ۱۹ دی تکلیف دستگاه‌ها را در حوزه حجاب و عفاف مشخص کند

فرمانده انتظامی استان قم نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه قرارگاه ۱۹ دی باید تکلیف دستگاه‌ها را در حوزه حجاب و عفاف مشخص کند، گفت: نیروی انتظامی در حوزه حجاب و عفاف رسالت برخورد با هنجارشکنان را بر عهده دارد.

سردار عبدالرضا آقاخانی ضمن تقدیر از اهتمام دستگاه قضایی در راستای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر  بیان داشت: در حوزه امربه‌معروف و نهی از منکر دستگاه‌ها و نهادهای مختلف ازجمله دانشگاه‌ها و اتحادیه‌ها نقش‌های مهم نظارتی و فرهنگ‌سازی را بر عهده‌دارند که باید به دنبال اجرای نقش خود باشند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و توجیه منطقی در حوزه امربه‌معروف و نهی از منکر از اهمیت بسیاری برخوردار است، مطرح کرد: اگر ظرفیت‌ها در کنار یکدیگر قرار گیرند می‌توانند یک اقدام تاثیرگذار را رقم بزنند اما یک دستگاه و چند مجموعه محدود به‌تنهایی نمی‌توانند حرکت گسترده‌ای را رقم بزنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.