مدیر کل بهزیستی استان قم گفت:در حال حاضر ۲۱ هزار معلول در استان قم تحت پوشش خدمات بهزیستی هستند.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، هادی کریمی اصل ظهر امروز در خطبه های پیش از نماز جمعه در مصلی قدس، توانمندسازی جامعه هدف را مهمترین رویکرد بهزیستی دانست و عنوان کرد: ما با اقشار ضعیف جامعه مواجه هستیم و تلاش می کنیم با توانمند سازی بخش زیادی از مشکلات این قشر رفع شود.
مدیر کل بهزیستی استان قم با بیان اینکه جامعه هدف بهزیستی، افراد محروم، ناتوان، دچار آسیب های اجتماعی و دارای معلولیت هستند؛ گفت: در حال حاضر ۲۱ هزار معلول در استان قم تحت پوشش خدمات بهزیستی هستند که در این میان 6 هزار و 500 نفر مستمری دریافت می کنند و سایرین از خدمات این سازمان بهره می گیرند.

کریمی اصل خاطرنشان کرد:به طور کلی 10 درصد از مردم دنیا دارای معلولیت هستند و در این میان 2 درصد دارای معلولیت های شدیدی مانند نابینایی و ناشنوایی مطلق و ضایعه نخاعی و نقص عضو هستند.
وی گفت:یکی از برنامه های مهم بهزیستی در کنار ارائه خدمات به معلولین،همراهی با مدیریت شهری در جهت مناسب سازی معابر جهت تردد معلولان است.
مدیر کل بهزیستی استان قم افزود: نیمی از معلولیت ها به واسطه بیماری های ژنتیکی و مادرزادی است و پیشگیری می تواند مانع از تولد نوزادان معلول شود.
وی بیان کرد:اگر زوجین قبل از تولد فرزند به مشاوره های ژنتیکی و مراقبت های لازم بپردازند می توان از تولد کودکان معلول جلوگیری کرد؛ بر همین اساس در سال قبل ۴ هزار مورد خدمات مشاوره ژنتیک در قم ارائه شد و تعداد زیادی از مادران از مراقبت های حین بارداری بهره بردند.
مدیر کل بهزیستی استان قم با بیان اینکه همچنین در سال گذشته در حدود 90 درصد از نوزادان متولد شده تحت غربالگری شنوایی قرار گرفتند، گفت:از میان کودکانی که دچار ناشنوایی بودند در حدود 70 درصدی مادرزادی شناخته شد که با مداخله و درمان به موقع از ناشنوا شدن تعداد زیادی از کودکان جلوگیری شد.
وی اظهار کرد:یکی از خدمات مهم بهزیستی حمایت از نیازمندان و افراد ناتوان است که در این باره مشارکت های مردمی سهم مهمی در حمایت از قشر آسیب پذیر دارد.
کریمی اصل عنوان کرد:در وضعیت جنگ اقتصادی فعلی انتظار می رود جامعه به حمایت از معلولان و نیازمندان و اقشار آسیب پذیر بپردازد تا بتواینم نیازهای اساسی این افراد را تامین کنیم.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.