سردار غلامرضا جلالی عصر پنجشنبه درجلسه پدافند غیرعامل در سالن جلسات استانداری قم افزود: تحریم همزمان ایران و روسیه فرصت مطلوبی برای همکاری‌های بیشتر بین دو دولت ایجاد کرده است.
وی اضافه کرد: طبق پیش بینی بانک جهانی پول رشد اقتصادی دولت ایران در سال ۲۰۲۰ مثبت خواهد شد و از روند تورم نیز کاسته می‌شود.
جلالی خاطرنشان کرد: حجم دشمنی و درگیری‌های بین ایران و آمریکا در سال ۹۸ روند تنش زایی را پشت سرگذاشته است.
وی گفت: برای مقابله با تهدیدات احتمالی در مرزهای غربی کشور از ابتدای سال جاری اقدامات ویژه ای در این مناطق انجام گرفت.
جلالی خاطرنشان کرد: احتمال حملات ترویستی، تهدیدات سایبری و احتمال اشتباه محاسباتی دشمن و مسائل اقتصادی ۴ اولویت اصلی پدافند غیرعامل کشور در سال جاری بوده‌است.
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: تحرکات دشمن نوعی از تهدید ترکیبی است که مجموعه ای از تهدیدات اقتصادی، سایبری و نظامی را شامل می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: پاسخ قاطع و کوبنده نظامی کشور در برابر تهدیدات نظامی دشمن، بسیاری از تهدیدات چند لایه ای دشمن در عرصه های مختلف را خنثی کرد.
وی گفت: سرنگونی پهپاد امریکا برگ جدیدی از بازدارندگی دفاعی ایران در هوافضا را نشان داد که بسیاری از مولفه‌های نظامی امریکا را دچار تحول و تغییر کرد.
جلالی  اظهار داشت:‌آمریکا تصور می‌کرد ایران توانایی دفاع در ارتفاع بالای ۳۰ هزار پا را ندارد اما با سرنگونی پهپاد آمریکایی تمام معادلات آنها با تغییر روبه رو و گزینه‌های نظامی آنها را محدود کرده‌است.
وی گفت:‌ با سرنگونی پهپاد آمریکایی و سایر پیروزی‌های جبهه مقاومت اسلامی، کشورهای عربستان و امارات به عمق قدرت بازدارندگی ایران پی برده و به سمت مذاکره و گفت و گو  حرکت کرده‌اند.
وی همچنین با اشاره به مساله برجام تصریح کرد: کاهش تعهدات برجامی ایران در قبال عهد شکنی‌های طرف های غربی، گام بزرگی بود که در حوزه سیاسی برداشته شد.
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور عنوان کرد: عدم وابستگی بودجه سال ۹۹ به نفت از برکات خروج امریکا از برجام است که باید هر سال این عدم وابستگی کمتر شود.
جلالی با اشاره به پیشرفت های حوزه سایبری گفت: آمریکا ادعا می کند که پاسخ نظامی ایران را در حوزه سایبری می دهد، اما هیچ گونه اثر خلل آمیزی در زیرساخت های اساسی کشور ایجاد نشده است.
وی گفت: از ابتدای سال جاری ۱۲۰ رزمایش در حوزه سایبری کشور انجام و بسیاری از نقاط آسیب و اشکال زیرساخت‌های کشور شناسایی شده است.
وی خاطرنشان کرد: حوزه اقتصادی به شدت تحت تاثیر از شبکه های اجتماعی و فضای سایبر است که باید به صورت کامل این شبکه های اجتماعی کنترل و مدیریت شوند.
جلالی گفت: تدوین و پی ریزی یک دفاع چند لایه در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، نظامی، جمعیتی، سایبری و غیره نیاز مهمی بوده که در طرح های پدافندی احیساس می‌شود.
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان داشت: قم از آنجایی که یکی از قطب های اصلی پرورش و تبادل دام در کشور است، از نظر تهدیدات زیستی و بیماری های مشترک انسان و دام در معرض تهدید است.
وی اضافه کرد: موضوع پدافند زیستی در استان قم به دلیل وجود واحدها و مجتمع های پرورش دام و طیور باید در اولویت طرح های پدافندی قرار بگیرد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.