مدیرکل پدافند غیرعامل قم درحاشیه این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: ۴۰ اثر شامل تدابیر و فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون ضرورت پدافند غیرعامل و همچنین تبیین‌ اصول پدافند غیرعامل درحوزه زیستی،‌ کالبدی،‌ سایبری،‌ شیمیایی،‌ مردم محور، اقتصادی و پرتوی به نمایش گذاشته‌شده‌است.

مهدی متقیان افزود: دراین نمایشگاه کارکردهای پدافند غیرعامل درحوزه‌های مختلف در قالب پوسترهای مفهومی به تصویر کشیده شده‌است و بازدیدکنندگان در جریان بازدید از آن،‌ با انواع تهدیدات نوین و همچنین ضرورت و راهکارهای مقابله با این تهدیدات، آشنا خواهند شد.

وی اظهار داشت: این نمایشگاه در راستای عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، فرهنگ‌سازی و تبیین کارکردهای پدافند غیرعامل در حوزه‌های مختلف توسط اداره کل پدافند غیرعامل استان ایجادشده‌است.

وی اظهار داشت: علاوه بر مسئولان و مدیران دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی استان،‌ عموم علاقه‌مندان به خصوص طلاب، دانشجویان،‌ دانش‌آموزان و سایر اقشار قم می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

این نمایشگاه تا ۱۴ آبانماه دایر است.

متقیان دربخش دیگری از سخنان خود گفت: درهفته پدافند غیرعامل بیش از ۴۰۰ برنامه در قالب‌های مختلف آموزشی،‌ پژوهشی،‌ فرهنگ‌سازی،‌ اطلاع‌رسانی،‌ رزمایشی و برگزاری همایش توسط دستگاه‌های دولتی و خصوصی در استان قم اجرا خواهد شد.

هشتم آبان ماه، روز ملی پدافند غیرعامل است و به همین مناسبت از هشتم تا چهاردهم آبان ماه به‌عنوان هفته گرامیداشت پدافند غیرعامل نام‌گذاری شده است،‌ در همین راستا چهارشنبه هشتم آبان با عنوان حفظ سرمایه‌های کشور با مشارکت مردمی،‌ پنجشنبه نهم آبان با عنوان حفظ سرمایه‌های ملی در برابر تهدیدات با خودباوری و اقتدار علمی و همه‌جانبه،‌ جمعه دهم آبان با عنوان صیانت از مردم در برابر تهدیدات دشمن، شنبه یازدهم آبان با عنوان مصون‌سازی زیرساخت‌های کشور با تفکر بسیجی،‌ روحیه جهادی و مقاومت،‌ یکشنبه دوازدهم آبان با عنوان جامعه سالم و آماده در برابر تهدیدات نوین،‌ دوشنبه سیزدهم آبان با عنوان استحکام‌بخشی و صیانت از زیرساخت‌های کشور و درنهایت سه‌شنبه ۱۴ آبان با عنوان پدافند غیرعامل، مقاومت و بازدارندگی بارونق تولید نام‌گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.