اکبر زارعی روز سه‌شنبه در نشست صمیمی فرماندار قم با نانوایان در مسجد رضاییه بیان کرد: با ابلاغ نرخ جدید نان در استان، بر حجم بازرسی‌های سازمان‌های نظارتی و تعزیرات افزوده می‌شود.

وی بیان کرد: اگر هرسال ۱۰ درصد افزایش قیمت در نرخ‌گذاری نان در استان انجام می‌شد وضعیت قیمت‌گذاری نان شکل بهتری داشت.

وی عنوان کرد: از سال ۹۳ به دلیل اهمیت کالای نان، نرخ این محصول راهبردی دچار نوسان و تغییرات چندانی نشده بود که همین مساله سبب ایجاد برخی مشکلات برای فعالان این صنف شده است.

زارعی تصریح کرد: در ۵ سال گذشته نرخ نان در قم به‌صورت نسبی ثابت باقی‌مانده و هرگز بیش از ۱۰ درصد افزایش سالانه را به خود ندیده است.

رئیس اتحادیه نانوایان قم بیان داشت: نرخ‌گذاری نان از امسال به کمیته نرخ‌گذاری استانی واگذارشده و قیمت این محصول بر مبنای مقتضیات زمانی و مکانی شهرهای مختلف سنجیده شده است.

وی اضافه کرد: مجموعه مدیریت استان به این نتیجه رسیده که در ۵ سال گذشته در حق این صنف اجحاف صورت گرفته و فعالان این صنف مشکلات شدیدی را متحمل شده‌اند.

زارعی خاطرنشان کرد: مشکلی ازنظر تامین گندم و آرد در سطح استان احساس نمی‌شود و به حد نیاز آرد و گندم در استان ذخیره‌سازی شده است.

وی یادآور شد: اصناف استان همواره در کمک‌رسانی به همنوعان خود در بروز حوادث و بلایای طبیعی، مناسبت‌های ملی و مذهبی رتبه نخست را داشته که دراین‌بین نانوایی‌های استان سهم ویژه‌ای داشته‌اند.

وی اظهار داشت: کیفیت نان قم در سطح کشور زبانزد است و فعالان این صنف از ماهرترین افراد در این شغل هستند و مشکلی ازنظر مرغوبیت و کیفیت نان در استان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: درصورتی‌که کیفیت نان به‌درستی در سطح استان رعایت شود، افزایش نرخ نان فشاری بر سبد خانوارهای قمی وارد نمی‌کند.

در حال حاضر حدود ۹۰۰ نانوایی در سطح استان قم فعال هستند که ۶۰۳ نانوایی دولتی بوده و از آرد یارانه‌ای استفاده می‌کنند و بقیه نانوایی‌ها آزادپز هستند که تعداد کمی از آن‌ها بدون مجوز فعالیت دارند.

 قیمت نان سنگگ با وزن ۴۷۰ گرم باقیمت ۱۱۰۰ تومان،  نان بربری با وزن ۶۵۰ گرم، باقیمت ۱۰۰۰ تومان و نان تافتون با وزن ۱۷۰ گرم با نرخ جدید ۳۰۰ تومان عرضه می‌شود.

همچنین نان لواش با وزن ۱۷۰ گرم از نرخ ۲۰۰ تومان فعلی به ۳۰۰ تومان افزایش قیمت پیدا کرد، همچنین نان ریزشی در بخش نانوایی‌های دولتی نیز از کیلویی ۱۷۰۰ تومان به ۱۹۰۰ تومان افزایش یافت.

در بخش نانوایی‌های آزادپز نیز نان سنگک با وزن ۴۷۰ گرم از ۱۱۰۰ تومان به ۱۵۰۰ و نان بربری با وزن ۶۶۰ گرم از ۱۱۰۰ تومان به ۱۳۰۰ تومان افزایش یافت. همچنین نان ریزشی در بخش نانوایی‌های آزادپز از هر کیلوگرم ۲۲۰۰ تومان به ۲۵۰۰ افزایش پیدا کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.