مرتضی حیدری در حاشیه بازدید از نانوایی ها به خبرنگار ایرنا گفت: در این بازدید ها چند نکته پیرامون وضعیت رعایت بهداشت، کیفیت، قیمت نان و همچنین برخی گلایه های نانوایان مشاهده شد که برای برطرف کردن مشکلات در این زمینه، در روزهای آینده جلسه ای برگزار و تصمیم گیری لازم اتخاذ می شود.
وی رعایت بهداشت درنانواییهای قم را مطلوب دانست و افزود: نسبت سایر شهرها، محل عرضه نان در قم دارای بهداشت اولیه است و بیشتر نانوایان تلاش کرده اند تا بهداشت را رعایت کنند، اما ضروری است که بازدید ها و نظارت های جدی تری در این زمینه صورت گیرد و نسبت به وضع ظاهری محل عرضه نان دقت نظر بیشتری داشته باشند.
فرماندار قم، ادامه داد: در این بازدیدها، جز در مواردی، مشتریان از کیفیت نان رضایت داشتند که از نانوایان برای تهیه نان با کیفیت باید تشکر کرد و نسبت به بررسی نانوایی هایی که کیفیت پخت کمتری دارند تذکر لازم داده می شود.
حیدری، افزود: همچنین مشاهده شد که در قیمت نان، نظم واحدی میان نانوایان شهر وجود ندارد، فروش نان با قیمت بیشتر از نرخ مصوب، کاهش وزن چانه ها و عدم تناسب میان قیمت و وزن چانه مهمترین مشکل موجود در این زمینه است که نیازمند نظارت و برنامه ریزی جدی هستیم.
وی با اشاره به لزوم تعدیل قیمت نان در قم اظهار داشت: به غیر از آرد، قیمت تمام مواد اولیه ای که نانوایی ها استفاده می کنند، نسبت به ماه های گذشته تغییر کرده و نوسانات اقتصادی نیز مشکلاتی برای معیشت نانوایان و متصدیان نانواییها ایجاد کرده است که باید نسبت به اصلاح و تعدیل قیمت نان در قم تصمیم گیری شود.
فرماندار قم تصریح کرد: مشکلات اقتصادی مجوزی برای تغییر خودسرانه قیمت نان توسط خبازی ها نیست چرا که قیمت گذاری دراین زمینه مشمول قانون نظارت است و باید توسط دستگاه های مشخص شده صورت گیرد.
حیدی ادامه داد: لازم است جلسه مشترکی با نظارت فرمانداری تشکیل و نسبت به اعلام رسمی قیمت ها با نصب صفحه اعلام قیمت ها میان تمام نانواییها، نسبت به ساماندهی این موضوع اقدام کرد.
وی افزود: در این بازدیدها، مشاهده شد که برخی نانواییها با مردم بر سر قیمت به توافق رسیده بودند و برخی مشتریان نیز از آنان به خاطر افزایش قیمت و همچنین کیفیت نان دفاع می کردند ولی این توافق نمی تواند مبنایی برای افزایش قیمت نان باشد.
فرماندار قم با تاکید بر اینکه باید در تعیین قیمت نان، دغدغه های اقتصادی و معیشتی ، کارگران و متصدیان نانوایی نیز در نظر گرفته شود اظهار داشت: رسما اعلام می کنیم که هیچگونه افزایش قیمت نداشته ایم و برای رفع دغدغه نانوایان ، به زودی نسبت به وضعیت قیمت نان رسیدگی می شود.
در حال حاضر 900 نانوایی در سطح قم فعالیت می کنند که 603 نانوایی دولتی بوده و از آرد یارانه ای استفاده می کنند و بقیه نانوایی های آزاد پز هستند که تعداد کمی از آن ها بدون مجوز فعالیت دارند.
همچنین در هر ماه 9 هزار تن آرد توسط پنج کارخانه آردسازی در سطح استان توزیع می شود که هفت هزار تن آن به صورت یارانه ای در اختیار نانوایی های دولتی و 2 هزار تن آن به صورت غیر یارانه ای در اختیار نانوایی های آزاد پز قرار می گیرد.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.