به گزارش یکشنبه شب روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، مهدی فراهانی اظهار داشت: هم اکنون قرارگاه اربعین مستقر در مصلای قدس با فعالیت شبانه روزی ۱۵ پزشک، پرستار و پیراپزشک، میزبان خیل عظیمی از زائران حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) که درمسیر برگشت به شهرهای خود هستند، می‌باشد.

وی گفت: از آغاز فعالیت قرارگاه اربعین قم تا بیست و هفتم مهرماه ، ۸۵ هزار و ۸۰۳ زائر به این قرارگاه مراجعه و هفت هزار و ۷۶۰ تن نیز از خدمات درمانی آن استفاده نمودند. 

وی افزود: در مجموع ۱۷ تن نیز با توجه به شرایط خاص و نیاز به بررسی بیشتر توسط پرسنل و آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان منتقل شدند و یک زن ۶۰ساله از اتباع پاکستانی که به علت مشکل قلبی به بیمارستان کامکار منتقل شده بود، فوت کرد.

فراهانی بیان داشت: بیشترین آمار زائران قرارگاه اربعین مربوط به اتباع پاکستانی است که ۴۲ هزار و ۱۹۸ تن است.

وی افزود: ۴۱ هزار و ۴۹۴ تن از زائران ایرانی، یکهزار و ۶۳۲ زائر آذربایجانی و افغانستانی و ۳۵۴ زائر هندی از خدمات قرارگاه مذکور بهره بردند.

فراهانی ادامه داد: ۱۴۵ تبعه ترکیه، ۱۰ عراقی، چهار روسی، سه سوئدی، ۲ آمریکایی و ۲ تایلندی و اتریشی نیز از دیگر مراجعان به این قرارگاه بودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: اورژانس ۱۱۵ قم در کنار انجام فعالیت های سنگین و پرکار روازنه در سطح شهر و جاده های استان از شروع فعالیت قرارگاه اربعین با استقرار نیرو و آمبولانس به طور شبانه‌روزی در مصلای قدس حضور داشته و علاوه بر مشارکت در درمان سرپایی نیازمندان در کنار کادر درمانی، آمادگی انتقال بیماران بدحال به بیمارستان را دارد.

وی گفت: همچنین واحد داروخانه در قرارگاه اربعین که با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و خیران به طور شبانه روزی درحال ارائه خدمت می‌باشد نیز تاکنون سه میلیارد و ۷۸۰ ریال دارو دراختیار زائران قرارداده است.

قرارگاه مردمی اربعین از روز پنجم ماه صفر با حضور ۲ هزار خادم و ۱۶۰ پزشک و پرستار در مصلای قدس قم راه‌اندازی شده و تا روز پنجم ماه ربیع‌الاول به ارائه خدمات گوناگون به زائران اربعین می‌پردازد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.