حسن آقاجانی روز سه شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم در سالن جلسات استانداری بیان کرد: برای جذب سرمایه گذار خارجی در شهرک های صنعتی چاره ای جز تامین زیرساخت های لازم نیست.
وی بیان کرد: برای بهبود وضعیت سرمایه گذاری در استان باید از فرصتهای مالیاتی استفاده بیشتری شده و صرفا به تسهیلات بانکی دل خوش نکرد.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت قم نیز خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت سخت تامین مواد اولیه و مشکلات دیگر تولید نباید گلوگاه های و موانع موجود را افزایش داد.
ابوالفضل فراهانی تصریح کرد: در فاز دوم شهرک شکوهیه باید ایستگاه آتش‌نشانی مجهز و مدرنی احداث و نسبت به ادامه تولید و صنعت حساسیت های لازم ایجاد شود.
وی با اشاره به روند شکل گیری شهرک تخصصی کفش عنوان کرد: طبق برنامه ریزی استانی تا دهه فجر امسال باید بخشی از واحدها فعال می شد که تا کنون هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته است.
این شهرک تخصصی در زمینی به مساحت ۶۳ هکتار در قالب فاز توسعه ۹۶ هکتاری شهرک صنعتی شکوهیه احداث خواهد شد.
۱۳ هزار و ۵۰۰ مترمکعب عملیات خاکی و زیرسازی و ۸ کیلومتر فاضلاب برای احداث این شهرک صنعتی انجام خواهد گرفت.
شهرک صنعتی شکوهیه به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی قم با بیش از یک هزار هکتار مساحت در کیلومتر ۱۲ جاده قدیم قم - تهران واقع شده است.
۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین بیش از ۵۳ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.