حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری عصر چهارشنبه در یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه شورای فرهنگی عمومی قم با تقدیر از تلاش شورای فرهنگ عموی قم برای ساماندهی به تابلوهای ورودی این شهر گفت: وجود مضجع شریف کریمه اهل بیت(ع)، مراجع عظام تقلید ، حوزه های علمیه و مسجد جمکران عوامل جلب نظر به قم است به همین دلیل باید رورودی های شهر متناسب با این موضوعات  ساماندهی شود.

وی ادامه داد: محتوای تابلوهای ورودی و خروجی قم باید متناسب با شان و جایگاه قم باشد.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد کمیته ای ویژه برای ساماندهی محتوا تابلوهای ورودی شهر، گفت: این کمیته با حضورنمایندگانی از آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س)، مسجد جمکران، حوزه علمیه، شورای تبلیغات، سپاه پاسداران، شهرداری، حمل و نقل و ترافیک و همچنین سپاه پاسداران باید تشکیل جلسه داده و نسبت به ساماندهی ورودیهای شهر برنامه ریزی کنند.

ذوالنوری تاکید کرد: به جای تصویب طرحی برای ۲ ورودی شهر توسط شورای فرهنگ عمومی باید طرحی جامع برای ساماندهی تمام ورودهای استان توسط یاین شورای در دستور کار قرار گیرد.

تابلوهای تبلیغاتی ورودی قم زخمی کهنه بود

تولیت مسجد جمکران نیز دراین جلسه ، با اشاره به ضرورت ساماندهی محتوای تابلوهای واقع در محورهای ورودی قم گفت: تابلوهای تبلیغاتی ورودی شهر زخمی کهنه بود که اقدام شورای فرهنگی عمومی برای ساماندهی تابلوها مرهمی بر این زخم کهنه است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان، شهدای روحانی را نماد اصلی قم و کشور دانست و افزود: عده ای سه دهه پیش تلاش کردند تا تصویر شهدا را از خیابانها جمع آوری و تبلیغات مواد غذایی و برخی فیلمها را جایگزین آن کنند.

وی با انتقاد از حذف عنوان شهید در تابلو خیابان برخی شهرهای کشور گفت: بهانه مسئولان آن شهرها برای حذف عنوان شهدا مختصر کردن تابلو معابر و خیابان ها عنوان شده و این درحالی است که برخی عنوان افراد دیگر به صورت کامل و طولانی نوشته شده است.

تولیت مسجد جمکران، با اشاره به تلاش دشمنان برای حذف آرمان های شهدا در کشور ادامه داد: تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی ورودی قم باید متناسب با شان و جایگاه فرهنگی قم باشد.

۷۴۰۴/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.