حجت الاسلام و المسلمین سید محمود مدنی روز سه شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید جامعه الزهرا (س) در سالن بیداری اسلامی این مرکز در قم با اشاره به بخش دیگری از برنامه های سال جاری این مرکز اظهار داشت: راه اندازی پژوهشگاه متشکل از سه پژوهشکده و گروه های مختلف علمی از جمله آن است. این پژوهشگاه ظرفیت فوق العاده ای برای طلبه ها و استادان به شمار می آید.

وی  با تاکید بر اینکه این مرکز به دور از فعالیت های حزبی و جناحی در تمام صحنه های انقلاب اسلامی حضور جدی و اساسی داشته است، یادآور شد: در موضوع بیانیه گام دوم انقلاب نیز فعالیت های بسیار گسترده ای انجام شده و پژوهشگران جامعه الزهرا در این زمینه مشغول فعالیت های پژوهشی هستند.

مدنی در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه گزارشی از فعالیت های جامعه الزهرا در سال گذشته اعزام ۲۷۵۰ بانوی مبلغ به اقصی نقاط کشور و جهان را از جمله آن دانست و افزود: از این تعداد ۲ هزار مبلغه به مناطق مختلف کشور و ۷۵۰ تن دیگر نیز به خارج از کشور اعزام شدند.

وی افزود: اعزام این تعداد مبلغه برغم همه کمبود بودجه این مرکز انجام شده است.

وی بیان داشت: در سال گذشته توانستیم پنج رشته تحصیلی را تدوین و مراحل تصویب آن را در شورای عالی سیاستگذاری حوزه علمیه خواهران بگذرانیم.

مدنی افزود: ۱۴ رشته دیگر نیز تدوین شده و در حال تصویب خواهی از شورای مذکور است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ هزار طلبه در سطوح یک تا چهار و دوره عالی سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند، بیان کرد: ۲ هزار و ۳۰۰ طلبه امسال برای نخستین بار وارد جامعه الزهرا میشوند.

مدیر جامعه الزهرا اذعان داشت: سال گذشته با وجود کاهش ۵۳ درصدی بودجه و اختصاص تنها ۴۷ درصد بودجه مورد نظر، هیچ یک از فعالیت های مرکز متوقف نشد و گسترش ارزشمندی را نیز شاهد بودیم.

مدنی گفت: در اجرای سیاست مهم مهارت افزایی، دوره تربیت مدرس را برای نخستین بار اجرا شد و در حال حاضر نیز در جریان است و برای اساتید فعلی به صورت ناپیوسته فعال خواهد شد.

وی با اشاره به راه اندازی دوره تربیت مترجم در رشته های زبان انگلیسی، عربی و ترکی استانبولی افزود: سه دوره تربیت مشاور، سه دوره تربیت محقق و پژوهشگر، دو دوره تربیت پاسخگوی مسائل فقهی، دوره تربیت مبلغ عمومی و تخصصی و دانش آموزی و دو دوره تدوین گر متون درسی در سال گذشته اجرا شد.

وی افزود: در سال تحصیلی گذشته مرکز مشاوره جامعه الزهرا به سه هزار تن خدمات مشاوره ارائه داد و مرکز پاسخگویی فقهی و عقیدتی نیز با ۶۰ استاد پاسخگوی سئوال می باشد.

مدیر جامعه الزهرا فعالیت های این مرکز در فضای مجازی را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: سال گذشته ۶۱۹ کلاس آنلاین و آفلاین در بخش غیر حضوری و مجازی دایر شد.

وی افزود: به منظور ایجاد تسهیل در فعالیت های مختلف طلاب ۲۰ سامانه الکترونیک‌ در جامعه الزهرا فعال شده است.

 مدنی ارائه یکهزار و ۲۸۰ مقاله در همایش ها و کنفرانسهای مختلف علمی را از دیگر فعالیت های جامعه الزهرا ذکر کرد و گفت: ۱۶۷ مقاله رتبه های برتر را کسب کردند.

در آیین آیات مرتضی مقتدایی رئیس شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران کشور، محمد جواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع)، سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ربانی خراسانی رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور و عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم حضور داشتند.

در پایان این مراسم از چند تن از بانوان طلبه که در ششمین دوره مسابقه های علمی کوثر در موضوع های مختلف‌ صرف، نحو، فقه، احکام، منطق و اصول در مقطع سطح دو و ادبیات عرب در مقطع سطح سه حائز رتبه برتر شده بودند، تجلیل شد.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.