به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم، ابوالفضل جمالی روز چهارشنبه اظهار داشت: این گروه شامل ۱۰ تَن از عوامل راهدار و هفت دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین است.    

وی افزود: با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده و تقسیمات صورت گرفته برای تنظیم امور و تسریع در اجرا، قم به عنوان استان معین ایلام معرفی و موظف به ارائه خدمات موضوعه برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر راهپیمایی اربعین حسینی است.

امسال ۲۰ صفر، اربعین حسینی(ع) با ۲۷ مهرماه مصادف شده است.

جمالی به نحوه ارائه خدمات گروه اعزامی به مرز مهران اشاره و اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته، مقرر شد؛ این گروه ضمن استقرار در منطقه مرزی مهران، نسبت به ساخت و تسطیح پارکینگ، احداث و اصلاح دوربرگردان و دیگر خدمات مرتبط برای پارک خودروهای زائران اقدام کند.

وی درباره مدت استقرار این گروه گفت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته، کارکنان و ماشین‌آلات اعزامی این اداره کل تا پایان شهریورماه امسال در منطقه حضور خواهند داشت که در صورت نیاز نسبت به تمدید مدت ماموریت آنها اقدام خواهد شد.

ماشین آلات اعزامی این اداره کل به منطقه مرزی مهران شامل لودر، گریدر (هر کدام یک دستگاه)، غلطک (۲ دستگاه)، کامیون کمپرسی (۲ دستگاه)، خودرو پیکاپ (یک دستگاه) می‌باشد و نیز ۲ دستگاه تریلی برای حمل ماشین‌آلات سنگین به منطقه اعزام شده است.   

وی گفت: خدمات این اداره کل برای تسهیل در سفرهای اربعین در ۲ بخش حمل‌‍ونقلی شامل تامین ناوگان عمومی حمل مسافر و نظارت بر نحوه ارائه خدمات سفر و خدمات راهداری شامل تامین ایمنی راه‌های استان و اعزام اکیپ راهدار به منطقه مرزی مهران است.  

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم درخصوص نحوه و زمان ارائه خدمات حمل‌ونقلی به زائران اربعین حسینی خاطرنشان کرد: در آینده، اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه صورت خواهد گرفت.

وی در بخش دیگر سخنان خود، به اقدام‌های تمهیدی این اداره کل برای تامین ایمنی راه‌های استان و ارائه خدمات موضوعه به زائران پرداخت و گفت: به دلیل موقعیت کریدوری راه‌های قم که عامل اتصال ۱۷ استان جنوبی و غربی با مرکز کشور است و در مناسبت‌های آیینی، شاهد ترافیک چشمگیری در سطح آنان هستیم، ضرورت تامین ایمنی و ارائه خدمات به مسافران در اولویت قرار می‌گیرد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنها می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

وی نقش راهداران و دیگر خادمان عرصه جاده به منظور تامین ایمنی حداکثری و تسهیل سفرهای برون‌شهری در این ایام را کم‌نظیر دانست و گفت: استقرار شبانه‌روزی گروه‌های ثابت و سیار راهداری در طول راه‌ها، تهیه و تامین صدها دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه ناوگان عمومی جاده‌ای برای رفت‌وآمد زائران، آماده‌سازی و تجهیز هفت راهدارخانه در طول راه‌های استان به منظور ارائه خدمات رفاهی – بهداشتی به زائران، کنترل و نظارت شبانه‌روزی (محسوس و نامحسوس) ناوگان عمومی حمل مسافر در زمره خدماتی است که این اداره کل ا انجام آنها را عهده‌دار است.

وی ضمن تاکید بر رعایت کامل جوانب ایمنی و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان و دیگر کاربران جاده‌ای گفت: بیش از ۷۰ درصد حوادث جاده‌ای به دلیل خطای انسانی (مانند خستگی، خواب‌آلودگی، عدم مهارت لازم در کنترل خودرو، حواس‌پرتی و استفاده از تلفن همراه) صورت می‌گیرد.

۷۴۰۶/ ۶۱۳۳/ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.