محمود جعفری فر روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر نیز روزانه ۶ تیم در قالب ۱۲ کارشناس بر ایستگاه‌های صلواتی برپاشده در سطح شهر نظارت می‌کنند.

وی اضافه کرد: تیم‌های بازرسی برای کنترل نحوه تهیه و توزیع مواد غذایی و نوشیدنی‌ها در ایستگاه‌های صلواتی، حرم حضرت معصومه(س)، مسجد جمکران، تکایا، حسینه ها و مساجد اقدام می‌کنند و نکات بهداشتی را تذکر می‌دهند.

وی بابیان این‌که آموزش‌های لازم به متقاضیان برپایی ایستگاه‌های صلواتی ارائه‌شده است، ادامه داد: علاوه بر آموزش، توصیه‌نامه‌های بهداشتی در اختیار این افراد قرارگرفته و تعهد بهداشتی نیز از آن‌ها اخذ می‌شود تا سلامت شهروندان و عزاداران به خطر نیفتند.

به گفته جعفری ، تاکنون ۲۴۵ مجوز برای برپایی ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر قم توسط مرکز بهداشت استان صادرشده است.

وی به متولیان ایستگاه‌های صلواتی توصیه کرد: مواد غذایی مثل سالاد اولویه، تخم آب‌پز و شیر که سریع فاسد می‌شود را در ایستگاه‌های صلواتی توزیع نکنند و در صورت مصرف یخ برای خنک‌سازی آب یا شربت حتما از یخ‌های دارای بسته‌بندی و بهداشتی موردنظر استفاده نمایند.

کارشناس مرکز بهداشت قم افزود: ظروفی که برای توزیع آب، چای و مواد غذایی استفاده می‌شود و یکبار مصرف نمی‌باشند، با دقت شستشو شده و گندزدایی مستمر با گندزداهای در دسترس صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: ذبح و قربانی احشام در جلوی دسته‌های عزاداری و یا در محل تکایا و مساجد باید با هماهنگی سازمان دامپزشکی و در شرایط بهداشتی صورت گیرد، به نحوی که خونابه آن در محیط پخش نشود

وی بیان کرد: در صورت استفاده از ظروف یکبار مصرف برای توزیع چای و مواد غذایی گرم از ظروف یکبارمصرف مناسب ترجیحا ظروف یکبار مصرف بر پایه گیاهی، سلولزی و آلومینیومی استفاده شود.

/۲۰۸۵/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.