به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار عبدالرضا آقاخانی روز پنجشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: در پیگیری های اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر غرب استان تهران بر روی عناصر اصلی تهیه و توزیع مواد مخدر تریاک مشخص شد، رابط یک باند قاچاق مواد مخدر مقدار قابل توجهی مواد مخدر را از یک استان جنوبی کشور به قم منتقل کرده و در سوله ای در یکی از جاده های روستایی نگهداری می کند.
وی گفت: با توجه به حساسیت موضوع، بلافاصله ضمن هماهنگی قضایی، تیم مشترکی از پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم و غرب تهران به محل مورد نظر اعزام شدند.
وی افزود: در این رابطه یک دستگاه خودروی پژو پارس در یکی از میادین شهر قم شناسایی و ماموران به تعقیب نامحسوس خودرو موصوف تا محل نگهداری مواد مخدر پرداختند.
آقاخانی ادامه داد: سرانجام ماموران، متهم را که قصد بارگیری مواد مخدر در خودرو پژو و خروج از سوله را داشت دستگیر و طی بازرسی از داخل سوله و خودرو مذکور در مجموع حدود 956 کیلو و 300 گرم تریاک در قالب 91 بسته کشف کردند.
وی اضافه کرد: پی گیری برای دستگیری سایر متهمان احتمالی ادامه دارد.

** خریداران بلیط سفر عتبات عالیات مراقب سایت های جعلی باشند
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان قم نیز گفت: در ایام محرم کلاهبرداران اینترنتی با انتشار تبلیغات آژانس های مسافرتی جعلی، کاربران را فریب داده و بلیت های جعلی به فروش می رسانند و یا در هنگام خرید بلیط، آن ها را به صفحات جعلی درگاه پرداخت اینترنتی هدایت و اطلاعات بانکی شان را به سرقت می برند، بنابراین در صورتی که قصد عزیمت به عتبات عالیات داشته از مبادی معتبر نسبت به تهیه بلیط اقدام کنند.
سرهنگ علی موالی همچنین از شهروندان خواست، مراقب باشند و به کمپین های غیر مجاز و غیر رسمی به دلیل ایجاد گروه‌ها و کانال‌های خیریه در فضای مجازی به عناوین مختلف از قبیل کمک به هیات ها، نیازمندان، کودکان و غیره اعتماد نکنند.
وی افزود: شهروندان در انتخاب مراکز خیریه و عضویت در گروه‌های آن ها بسیار دقت کنند و قبل از هرگونه فعالیتی در اینگونه موسسات خیریه از مجوزهای قانونی آن مطمئن شوند، کلاهبرداران با سوء استفاده از این ایام سوگواری اقدام به انتشار بدافزارهاو لینک های دانلود با عنوان های مذهبی کرده که خطر از دست رفتن اطلاعات بانکی را دارد.
وی گفت: کاربران در هنگام پرداخت نذورات و کمک‌های مورد نظر خود و یا خرید تجهیزات و البسه ویژه ماه محرم، مراقب سایت‌های جعلی پرداخت(فیشینگ) به دلیل این که مجرمان سایبری با طراحی صفحات جعلی شبیه به صفحات پرداخت بانک به دنبال سرقت اطلاعات بانکی هموطنان هستند، باشند؛ همچنین برای دانلود هرگونه نرم افزار یا اپلیکیشن مذهبی از وب سایت های معتبر و شناخته شده استفاده کنند.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.