به گزارش ایرنا، در این مراسم باشکوه قشرهای مختلف مردم، فرماندهان نیروهای انتظامی و سپاه، علما، استادان و طلاب حوزه های علمیه و خانواده های شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) حضور داشتند.
بعد از قرائت زیارت عاشورا بر پیکرهای شهدای گمنام در مسجد امام حسن عسکری(ع) با مرثیه سرایی مداحان اهل بیت(ع)، پیکرهای شهدا تا حرم حضرت معصومه(س) تشییع شد.
پیکرهای مطهر این شهیدان پس از طواف گرداگرد مضجع شریف و نورانی حضرت معصومه(س) با اقامه نماز میت توسط آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) با بدرقه مردم برای خاکسپاری به نقاط مختلف قم منتقل شد.
پیکرهای مطهر 2 شهید گمنام 19 و 20 ساله مربوط به تک دشمن در سال 67 در زبیدات عراق و عملیات مسلم بن عقیل در مهر سال 61، جهت خاکسپاری به دانشگاه علوم پزشکی قم انتقال یافت.
همچنین پیکرهای مطهر 2 شهید 20 و 24 ساله مربوط به تک دشمن در سال 67 در زبیدات عراق و عملیات کربلای چهار در جزیره ام الرصاص، اول اسفندماه سال جاری همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در دانشگاه باقرالعلوم پردیسان قم به خاک سپرده می شوند.
عصر فردا نیز مراسم خاکسپاری شهید گمنام 22 ساله عملیات محرم در منطقه شرهانی، در مرکز تربیت پاسداری علویون قم برگزار می شود و صبح دوم اسفندماه نیز، پیکرمطهر شهید 28 ساله عملیات بدر در شرق دجله در مجتمع صنعتی بعثت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در قم به خاک سپرده می شود.
آیین های وداع با پیکرهای مطهر این شهدا تا زمان خاکسپاری در محافل مختلف سطح شهر قم ترتیب می یابد.
با خاکسپاری این 6 شهید گمنام، تعداد یادمان های شهدای گمنام به 37 و تعداد شهدای گمنام خاکسپاری شده در قم به 77 شهید می رسد که 2 تن از این شهدا طی سال های گذشته، احراز هویت شده اند.
/8138/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.