حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین شهامت دهسرخی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: عاشورا ظرفیت بزرگی برای پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) و برای همه انسان‌های آزادی‌خواه و حق‌طلب است.

وی بابیان این‌که نهضت اباعبدالله الحسین(ع) مملو از فرهنگ متعالی حق محوری و خداباوری است، اضافه کرد: امام حسین(ع) برای فضیلت‌هایی حرکت و قیام کرد که این فضیلت‌ها مصلحت و پیشرفت کل بشر را تضمین می‌کند.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) برای احقاق حق، از بین بردن باطل، اهل باطل و همچنین سعادت بشر قیام کرد، چیزی که باور همه انسان‌ها، مسلمانان و مومنان است.

دهسرخی با اشاره به این‌که همه پیامبران الهی برای اهداف مقدسشان به زحمت افتاده و حتی به شهادت رسیده‌اند، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) برای اهداف مقدس بالاترین سرمایه‌های خود که بهترین یاران، خاندان و حتی نوامیس ایشان بودند را به همراه آورد تا قیامش ماندگار شود و دشمنان نتوانند این راه و فکر را خاموش کنند.

وی گفت: امام حسین(ع) با حرکتی سنجیده، حساب‌شده، حکیمانه، پر مضمون و پرمحتوا همراه با شعارهای رسا قیام عظیمی ایجاد کرد که برای بشر الهام‌بخش شد.

وی تاکید کرد:آن حضرت  تدبیری برای قبل و بعد از شهادت نمود تا حقایق روشن و به امت اسلام منتقل شود.

عضو شورای جامعه المصطفی گفت: بررسی نهضت عاشورا و حرکت سیدالشهدا(ع) نشان می‌دهد این قیام از نظر سیاسی، اجتماعی، عرفانی، معارف و بایسته‌های اخلاقی، پر از کرامت است و از حقیقت‌هایی موج می‌زند که هر انسانی در هر بخشی از زندگی خود می‌تواند از عاشورا الهام بگیرد.

وی با اشاره به این‌که زندگی امام حسین(ع) مثنوی جامع و حماسه عظیمی است، افزود: سیدالشهدا(ع) گنجینه عظیم و پرمحتوایی از معارف، حقایق قرآنی، معنوی، اعتقادی، مسائل اخلاقی، حماسی را در تقابل با ظلم و ستم جلوه‌گر نمود.

وی بیان کرد: کسانی که اهل‌قلم، فکر و بیان هستند، باید متناسب بازمان، نیازهای روز، مخاطبان و با استفاده از ابزار از این سرمایه عظیم عاشورایی استفاده کنند.

/۲۰۸۵/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.