حجت‌الاسلام‌والمسلمین امین رضا عابدی نژاد روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: فقه حکومتی، اندیشه سیاسی و حقوق عمومی سه محور اصلی این همایش است.

وی افزود: محور فقه حکومتی با زیرمجموعه‌های «فلسفه، مبانی و مسائل کلان فقه حکومتی»، «فقه ساختارهای اجتماعی و نهادهای حکومتی»، «فقه قواعد و سیاست‌های اداره نظام» و «ولایت‌فقیه و نظامات سیاسی و اجتماعی» است. 

وی ادامه داد: برای محور اندیشه سیاسی نیز زیرمجموعه‌های «مبانی نظری اندیشه سیاسی در اسلام»، «فلسفه سیاسی اسلام»، «کلام سیاسی»، «اخلاق سیاسی در نظام اسلامی» و «جامعه‌شناسی و آینده‌پژوهشی سیاسی انقلاب اسلامی» در نظر گرفته‌شده است.  

قائم‌مقام مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی اضافه کرد: همچنین محور حقوق عمومی شامل «مبانی و مسائل حقوق اساسی اسلامی»، «حقوق بشر اسلامی»، «دولت اسلامی و حقوق عامه» و «حقوق بین‌الملل اسلامی» می‌شود.

وی شناسایی کتاب‌ها، پایان‌نامه‌ها و نویسندگان برتر حکومت اسلامی و معرفی آن‌ها به جامعه علمی و تشویق و حمایت از نویسندگان کتاب‌ها و پایان‌نامه‌های برتر حکومت اسلامی را ازجمله هدف‌های این همایش برشمرد.

وی افزود: کمک به اعتلای سطح دانش و فرهنگ مکتوب حکومت اسلامی، ترویج فرهنگ پژوهش‌های راهبردی در موضوع‌های حکومت اسلامی در میان حوزویان و دانشگاهیان و جهت‌دهی پژوهش‌های علمی حکومت اسلامی در جهت اولویت‌های نظام اسلامی از دیگر هدف‌های همایش مذکور است.  

عابدی نژاد گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این همایش، می‌توانند ۲ نسخه از آثار مرتبط (کتاب و پایان‌نامه) را به همراه فایل الکترونیکی را به دبیرخانه همایش به نشانی؛ قم، میدان رسالت، دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی ارسال کنند.

وی گفت: نویسندگان و محققان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به تارنمای مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری به نشانی اینترنتی   http://www.rcipt.ir و یا کانال این همایش در پیام‌رسان ایتا به نشانی markazetahgheeghat@ مراجعه کنند و یا در قم با تلفن ۳۷۸۳۸۸۷۷ با پیش‌شماره ۰۲۵ تماس بگیرند. 

۷۴۰۶/  ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.