علی رستمی روز دوشنبه در نشست تشکلهای دانشجویی تربت حیدریه افزود: مطالبات دانشجویان باید فراصنفی بوده و این قشر در معادلات سیاسی و اجتماعی نقش آفرینی بیشتری داشته باشند. دانشجویان نباید مطالبات خود را تنها به خواسته های صنفی مربوط به امکانات رفاهی و خدماتی محدود کنند بلکه باید در حوزه های سیاسی و اجتماعی نیز جریانسازی و نقش آفرینی نمایند.
وی ادامه داد: دانشجویان باید با حساسیت به مسائل بیرون از دانشگاه،‌ به دغدغه های جامعه در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی توجه داشته و همواره این مطالبات را در کنار مسائل صنفی،‌ آموزشی و رفاهی خود پیگیری کنند. در این راستا مسئولان نیز باید فضای امن و صحیح را برای پیگیری و انعکاس مطالبات فراهم کنند.
فرماندار تربت حیدریه برپایی کرسیهای آزاد اندیشی را نیز از راهکارهای توسعه دموکراسی در جامعه توصیف و بیان کرد: مسئولان دانشگاهها باید بیش از پیش فضا را برای این امر مهیا کنند. کرسیهای آزاداندیشی نباید حالت اداری و فرمایشی داشته باشند بلکه باید دانشجویان با آزادی کامل در چارچوب موازین، رعایت انصاف و اخلاق عقاید و انتقادات خود را ابراز کنند و مسئولان نیز پاسخگو باشند.
وی گفت: یکی از راهکارهای ترویج و توسعه بالندگی فکری و علمی در کشور بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزاری همین کرسیهای آزاداندیشی با موضوعات مختلف به ویژه در مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است.
34 استاد ثابت و 180 استاد مدعو عهده دار آموزش دو هزار و 500 دانشجوی 27 رشته تحصیلی دانشگاه تربت حیدریه هستند. مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در فاصله 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
7079/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.