آیت الله سید احمد میرعمادی  امروز دوشنبه در دیدار با اصحاب رسانه بمناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: شهید صارمی الگوی خبرنگاران بوده و ایشان مظهر صداقت، شجاعت و امانت است.

وی ادامه داد: در حادثه سیل رسانه های استان خوش درخشیدند و نمره عالی گرفتند و باعث جمع آوری کمک های خوبی شدند.

وی بیان کرد: رسانه استان رسانه های سالم، دلسوز و انقلابی هستند و درلرستان رسانه منحرف و رسانه ای که حرفی غیر از مسیر انقلاب بزند نداریم.

نقش رسانه ها در بیداری، آگاهی بخشی و هدایت افکار عمومی

امام جمعه خرم آباد اضافه کرد: نقش رسانه ها در بیداری، آگاهی بخشی و هدایت افکار عمومی همچنین روشنگری بر کسی پوشیده نیست.

آیت الله میرعمادی ادامه داد: خبرنگاری یک مسئولیت سنگین الهی دارد و کارش مهم حساس و تاثیرگذار است چرا که در این دوره تاریخ، عصر فضای مجازی و رسانه نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: در ایران یک مرحله مهم از انقلاب را پشت سرگذاشته ایم و وارد گام دوم شده ایم و در این گام پیشرفت و ترقی کشور مطرح است که با اعتماد ظرفیت های درونی محقق می شود.

آیت الله میرعمادی بیان کرد: در این گام تقابل بین اسلام ناب و استکبار جهانی است و شاهد ایستادگی خط مقاومت در برابر خط سازش هستیم، دنیا متوجه شده که جبهه مقاومت خط سربلندی پیروزی و موفقیت است.

وی گفت: در گام دوم انقلاب به دنبال برچیدن آمریکا و محو کردن رژیم صهیونیستی هستیم همچنین تلاش می کنیم اخلاق و معنویت را ارتقا دهیم.

امروز به خبرنگار در تراز انقلاب نیازمندیم

وی ادامه داد: امروز نیازمند خبرنگار در تراز انقلاب اسلامی هستیم، باید با این هدف پیش برویم و براساس احساس مسئولیت فعالیت کنیم.

امام جمعه خرم آباد بیان کرد: داشتن مواضع انقلابی و ارزشی، تلاش برای تبیین و تحقق گام دوم انقلاب، مطالبه گری حق گرایانه، بیان مطالب واقعی و امیدآفرین از رسالت خبرنگاران در گام دوم انقلاب اسلامی می باشد.

آیت الله میرعمادی ادامه داد: مقام معظم رهبری می فرمایند مدیران گام دوم جوانان هستند و امروز شاهد آن نیستیم.

وی اظهار کرد: رسانه اجیری نمی تواند در گام دوم نقش آفرینی کند، رسانه انقلابی در برابر صاحبان قدرت و ثروت می ایستد همچنین رسانه ها ریشه مبارزه با فساد بودند.

 وی افزود: مطالبه گری حق گرایانه از وظایف مهم رسانه ها است و باید اغراض سیاسی و اجتماعی را در نظر نگیریم، باید منافع استان در نظر گرفته شود چرا که پیشرفت در سایه مطالبه گری است.

آیت الله میرعمادی اظهار داشت: رسانه باید زبان مردم باشد نه زبان دستگاه و مدیران، رسالت رسانه تملق گویی نیست و باید روشنگری کنند و باید منافع مردم و استان احیا شود.

وی گفت: آینده روشنی را در پیش داریم و باید به ان امید داشته باشیم، گسترش عمومی در جامعه از مهم ترین وظایف رسانه ها است.

وی اضافه کرد: کارگروه اشتغال چه شد، فرمانده کارگروه اشتغال چه شد، اشتغالزایی چه شد باید این مسایل را خبرنگاران پیگیری کنند.

مدافع خبرنگاران و رسانه های انقلابی هستم

آیت الله میرعمادی ادامه داد: همواره از خبرنگاران حمایت کردم، هر خبرنگاری از مدیری انتقاد کرد و مدیر شکایت کرد طرف مقابل آن من هستم.

وی گفت: از خبرنگاران واقعی و انقلابی در برابر شکایات مدیران دفاع می کنم اما باید برای منافع و پیشرفت استان متحد و منسجم باشیم.

وی ادامه داد: بهترین حافظ منافع استان خبرنگاران هستند و کسی دلسوز تر از این قشر وجود ندارد و باید از تبدیل شدن رسانه به رسانه اجیری پرهیز کنیم.

وی اضافه کرد: اصحاب رسانه پیشگام در امر حقوق مردم هستند و نباید درگیر اختلافات درون قشری شوند باید متحد باشند.

آیت الله میرعمادی گفت: برخی ها در مطالب خود اطلاعات کافی را ندارند و باید با اطلاعات عمومی بالا مسایل را بررسی کنند باید با مطالعه سطح سواد را افزایش داد.

وی بیان کرد: پیگیری منویات رهبری و تلاش و تبلیغ در حوزه فرهنگ دینی را باید خبرنگاران در دستور کار قرار دهند، رسانه ها باید به بیانات مقام معظم رهبری توجه کرده و در این راستا قلم بزنند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1228957
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.