نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به ۱۶ مردادماه سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی، گفت: این نهاد جهادی به لحاظ ارتباط همه‌جانبه با دانشگاه می‌تواند نقش موثری در پیوند میان علم و جامعه ایفا کند و رشددهندگی و شکوفایی علمی را به گفتمان غالب جامعه تبدیل کند.
به گزارش ایسنا - منطقه چهارمحال و بختیاری - حجت‌‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام۱۱ مرداد در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد، با استناد به آیه ۳۲ سوره مبارکه نور، اظهار کرد: یکی از وعده‌های صریح خداوند غنا بخشیدن او به زندگی پس از ازدواج است پس اگر اهل دین و قرآن هستید از ازدواج فقط به بهانه فقر ابا نکنید چرا که ازدواج زمینه‌ساز رزق و روزی است.
وی با اشاره به سالروز شهادت حضرت جوادالائمه(ع)، گفت: این امام بزرگوار در سن کودکی در اوج علم و بصیرت قرار داشتند و پیروزی ایشان در مناظره علمی با بزرگترین علمای آن روزگار پاسخ به کسانی بود که به جایگاه امامت ایشان شک داشتند و حجت بر آنان تمام شد.
امام جمعه شهرکرد امامت امروز ولی‌فقیه را تبلوری از آن امامت با بصیرت خواند و افزود: امروز نیز شاهد رهبری حکیمانه و مقتدرانه نظام اسلامی به دست مقام معظم رهبری هستیم که نظام را از لحاظ علم، بصیرت، جهاد، مقاومت و صلابت سرآمد کرده است.
وی با اشاره به شهادت شیخ فضل‌الله نوری، گفت: این شخصیت دینی تاریخ عبرت‌آموزی دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.
حجت‌الاسلام نکونام ادامه داد: انقلاب مشروطه پس از پیروزی اسیر نفوذ آگاهانه دشمن و بی بصیرتی رهبرانش شد تا جایی که ندای «مشروطه با شرط مشروعه بودن» شیخ فضل‌الله نوری محکوم به چوبه دار شد و شاهد بی‌تفاوتی رهبران مشروطه و مردم به این امر هستیم.
وی با تعمیم این موضوع به شرایط امروز جامعه، بیان کرد: امروز نیز اگر  دشمن و توانایی‌هایش شناخته نشود نمی‌توان بصیرت به خرج داد حال آنکه نباید امام را تنها گذاشت.
حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به اول ذی‌الحجه و سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س)، گفت: نباید در ازدواج جوانان سختگیری به خرج داد و در این خصوص سخن امام رضا(ع) راهگشاست که دو شرط و تنها دو شرط را پایه ازدواج خواندند: ایمان به خداوند و اخلاق.
وی با اشاره به ۱۶ مردادماه سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی، گفت: این نهاد جهادی به لحاظ ارتباط همه‌جانبه با دانشگاه می‌تواند نقش موثری در پیوند علم و جامعه ایفا کند و رشددهندگی و شکوفایی علمی را به گفتمان غالب جامعه تبدیل کند.
وی ۱۷ مردادماه سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار را نیز یادآور شد و بیان کرد: نگاه ایمانی و جهادی، تعهد و سلامت انسانی، شرح صدر، نقش واسطه‌گری میان مردم و مسئولان، ابهام‌زدایی به جای ابهام‌زایی و واقعیت‌گرا بودن به جای مخاطب‌محور بودن از خصوصیات مهم خبرنگار باید باشد.
نماینده ولی‌فقیه در استان با یادآوری تحریم‌های کودکانه آمریکا، بیان کرد: آمریکایی‌ها همیشه رویکرد تحریم را اتخاذ کرده اما تحریم شخصیت‌هایی چون مقام معظم رهبری و برخی چهره‌های سیاسی و نظامی کشور نشان ناتوانی آمریکا در برابر صلابت ملت و تدبیر و مدیریت رهبری است.
حجت‌الاسلام نکونام تصریح کرد: آنان پیوسته دم از مذاکره می‌زنند و حال آنکه از سر حماقت، رئیس دستگاه دیپلماسی را که عامل مذاکره کننده دیپلماتیک است، تحریم می‌کنند که این سرگردانی‌شان عنایت پروردگار است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.