بهرام سرمست روز یکشنبه در نشست صمیمی با دهیاران استان در تالار معصومیه فرمانداری قم  بیان کرد: روستا اساس تولید و اشتغال در سطح کشور محسوب شده و باید مورد حمایت قرار گرفته و مشکلات از پیش پای آنها برداشته شود.
وی اضافه کرد: دهیاران در خط مقدم خدمات رسانی به روستاها قرار داشته و بیشترین فشار را در بین روستائیان بر این افراد تحمیل می شود.
سرمست اضافه کرد: مسئولان استان مشکلات و مطالبات دهیاران را با روی گشاده پاسخ داده و قدردان تلاش های خالصانه دهیاران و روستانشینان باشند.
وی گفت:‌ دهیاران از کمترین مزایا برخودار بوده و امنیت شغلی نیز در رابطه با آنها عملیاتی نشده و از این منظر افرادی دلسوز در راستای توسعه و پیشرفت روستاها هستند.
سرمست اظهار داشت: برای قرار گرفتن روستاهای استان در جایگاه واقعی خود باید برنامه جامع توسعه روستایی در استان تدوین و اجرا شود.
وی اضافه کرد: توسعه و حفظ اشتغال و سکونت در روستاها بخش مهمی از مشکلات شهرنشینی را حل می کند، توسعه روستا پیش شرط توسعه جامعه شهری است.
استاندار قم یاد آور شد: تمام دهیاران استان باید برنامه توسعه منطبق با نیازها، ظرفیت ها و کمبودهای روستاهای متبوع خود احصا و تدوین کنند.
سرمست تصریح کرد: دهیاران باید نسبت به قوانین رسمی کشور و به ویژه در حوزه دهیاری ها اشراف اطلاعاتی و آگاهی کافی داشته باشند.
وی گفت:‌ تشکیل شرکت تعاونی دهیاری ها در سطح استان موجب هم افزایی در بین روستاهای استان شده و باید این قبیل از تعاونی ها تقویت و مورد حمایت قرارگیرد.
استاندار قم یادآور شد: دهیاران روستاهای استان یکی از مهمترین و اولویت دارترین معضلات و مشکل روستای متبوع خود را مشخص و روند انجام و اجرای آن را از مسئولان استانی پیگیری کنند.
وی با اشاره به مشکل کمبود تجهیزات ایمنی در سطح روستاهای قم گفت: مسئولان استان نسبت به تامین زیرساخت های لازم در این بخش اقدامات لازم را انجام دهند.
استاندار قم گفت: برپایی نمایشگاه عرضه محصولات کشاورزی و تشکیل گروه کاری توسعه روستاهای قم به صورت جدی در سطح استان پیگیری می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی استان موظف هستند تا هر هفته یک روز با به پاسخگویی مستقیم و بلاواسطه با مردم اختصاص دهند.
همچنین در پایان این نشست صمیمی از ۷ تن از دهیاران برتر استان در چهارمین نمایشگاه ملی روستائیان و عشایر کشور تقدیر شد.
قم با مساحت حدود ۱۱ هزار کیلومتر مربع درحاشیه کویر، در مرکز کشور ایران و در جنوب استان تهران، شمال استان اصفهان، شرق استان مرکزی و غرب استان سمنان واقع شده‌ است.
استان قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش مرکزی، خلجستان، کهک، جعفریه و سلفچگان است.
۱۰۸ دهیاری در قالب پنج بخشداری در استان قم فعالیت می کند.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.