در آیین که آیت‌الله سید محمدجواد علوی بروجردی از اساتید حوزه علمیه قم و حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود محمدی عراقی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم و نمایندگان بیوت مراجع تقلید حضور داشتند یاد و خاطره این عالم ربانی گرامی داشته شد.

استاد حوزه علمیه قم در این آیین با اشاره به جایگاه علمی و فقهی مرحوم آیت‌الله حسینی شاهرودی اظهار داشت: ارتحال این علم جلیل‌القدر ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر برای جهان تشیع می‌باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد نورائی یگانه افزود: هرچند پس‌ازاین عالم، فقیهان یا عالمان دیگری نیز به عرصه علم و فقاهت ورود پیدا می‌کنند ولی جایگاه آن عالم برای همیشه از این شخصیت خالی است.

وی زهد و تقوی، اخلاق حسنه و عشق و ارادت قلبی به اهل‌بیت (ع) را از ویژگی‌های بارز آن مرحوم دانست و گفت: آن فقیه وارسته از دوران کودکی فراگیری علوم دینی را آغاز نمود و در دوران جوانی توسط پدر بزرگوارش آیت‌الله سید محمود حسینی شاهرودی اجازه اجتهاد کسب کرد و شاگردان زیادی را تربیت نمود که هم‌اکنون برخی از آن‌ها از بزرگان حوزه به شمار می‌آیند

مرحوم آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی از علمای حوزه علمیه قم ۱۶ تیرماه سال جاری به علت ایست قلبی و در ۹۴ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و در حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.

۷۴۰۳ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.