رسول منعم، عصر سه‌شنبه در آیین تجلیل از قهرمانان کشتی قم در مجموعه ورزشی جوادالائمه(ع) افزود: افزایش تعداد مدال‌های کشتی قم از ۶ مدال در سال ۹۶ به ۱۸ مدال در سال ۹۷ نشان از رشد چشمگیر این رشته ورزشی در این استان است.

وی گفت: مقام سومی تیمی، حضور سه دوره در مسابقات باشگاه‌های جهان و ۱۰ میزبانی جام بین‌المللی جهان‌پهلوان تختی از دیگر افتخارات کشتی استان است.

وی با اشاره به‌افتخار آفرینی ورزشکاران استان در سال ۹۷ گفت: کسب یک هزار و ۵۰۰ عنوان انفرادی مسابقات کشوری، ۳۰۰ عنوان تیمی  کشوری و عناوین متعدد بین‌المللی، آسیایی و پاراآسیایی ناشی از زحمات مجموعه ورزش قم در سال گذشته است.

مدیرکل ورزش و جوانان قم با اشاره به کسب عنوان قهرمانی رقابت‌های نوجوانان جهان توسط شاهرخ میکائیلی، ادامه داد: این ورزشکار نوجوان بدون از دست دادن حتی یک امتیاز با اقتدار بر تمام رقبای خود پیروز شد و نام ایران و کشتی قم را در دنیا پرآوازه کرد.

منعم بابیان اینکه کسب این عنوان قهرمانی برای اولین بار در کشتی قم پس از چند دهه رقم خورده است اظهار کرد: تلاش مربیان، پیشکسوتان و ورزشکاران استان و وجود وفاق و همدلی در این رشته ورزشی، نسلی از ورزشکاران آینده دار را به جامعه کشتی کشور معرفی کرده است.

رقابت‌های کشتی فرنگی نوجوانان جهان روزهای یازدهم تا سیزدهم مردادماه جاری در شهر صوفیه بلغارستان برگزار شد و در پایان تیم ایران با کسب چهار مدال طلا بااقتدار و برای چهارمین بار به‌عنوان قهرمانی دست‌یافت.

در وزن ۱۱۰ کیلوگرم شاهرخ میکائیلی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۳ بر صفر گریگوریوس کونتوونیسیوس از یونان را شکست داد. وی در دور سوم و در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه ۱۰ بر صفر شویی کاوامورا از ژاپن را شکست داد و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. وی در این دیدار مقابل آدولف بازو از مجارستان با نتیجه ۶ بر صفر پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. میکائیلی در این دیدار در مصاف با رازمیک کوردیان از ارمنستان با نتیجه یک‌بر صفر به پیروزی رسید و به مدال طلا دست‌یافت.

وی در پایان گفت: تیم شهدای مدافع حرم از استان قم در لیگ برتر کشتی سال آینده حضور خواهد داشت.

در این آیین از ۴ مربی و هفت ورزشکار این استان که در میادین آسیایی و جهانی موفق به کسب مدال شدند، با حضور مسئولان استان و علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی تقدیر شد.

۷۴۰۴/ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.