یونس عالی پور روز سه‌شنبه در جلسه ستاد تسهیلات زائرین قم در سالن جلسه‌های ساختمان اداری مسجد جمکران اظهار داشت: از همه دستگاه‌های اجرایی، صداوسیما و رسانه‌ها انتظار می‌رود بیشترین تلاش را در جهت تقویت این راهپیمایی داشته باشند.

وی ادامه داد: برگزاری راهپیمایی عید غدیر مانند پیاده‌روی نیمه شعبان و اربعین حسینی یک حرکت فرهنگی است، به همین خاطر همه ما به‌عنوان شخصیت حقیقی و حقوقی باید در هر چه‌بهتر و باشکوه‌تر برگزار شدن این آیین اهتمام زیادی را از خود نشان دهیم.

وی بابیان اینکه همه دستگاه‌های استان باید بر اساس ابلاغیه وزارت کشور و استانداری جلسه‌های ویژه‌ای را در رابطه با این راهپیمایی تشکیل دهند، افزود: همان‌گونه که ما در برگزاری آیین‌های عزاداری و سوگواری عملکرد خوبی داریم، در مناسبت‌های جشن و سرور اهل‌بیت به‌ویژه عید غدیر نیز حرکت‌های بدیع و جدیدی را انجام دهیم.

معاون استاندار قم با تاکید بر اینکه از مسئولان این استان برای حضور پررنگ در برپایی کاروان غدیر انتظارها و توقع‌های ویژه‌ای وجود دارد، گفت: پیام قم پیام محبت و دوستی اهل‌بیت به اقصی نقاط کشور و جهان است و همه دستگاه‌ها باید در رساندن این پیام از آمادگی کافی برخوردار باشند.

عالی پور، توجه به مسائل امنیتی و ترافیکی را از تاکیدهای ویژه استاندار قم برای برگزاری این آیین عنوان کرد و گفت: خدمت به زائران حضرت معصومه (س) بزرگ‌ترین افتخار مسئولان قم می‌باشد، و هر چه حضور ما در صحنه خدمت‌رسانی پررنگ‌تر و چشمگیرتر باشد، مشکل‌های کمتری را شاهد خواهیم بود.

وی همچنین پیش‌بینی‌ها و تدابیر لازم برای تامین وسایل حمل‌ونقل شهروندان و زائران را مورد تاکید قرار داد و افزود: همه شرکت‌کنندگان در راهپیمایی عید غدیر باید از متصدیان این آیین رفتار و برخورد علوی و فاطمی را ببینند و هیچ زائری نباید به هنگام خروج از قم از خدمات ارائه‌شده ناراضی باشد.

وی همچنین با تاکید بر توسعه بیش‌ازپیش ایستگاه‌های صلواتی گفت: اصناف استان و همچنین بخشداری‌های قم باید با محوریت منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ایستگاه‌هایی را برای پذیرایی از زائران در مبادی ورودی استان مستقر کنند.

معاون استاندار قم بابیان اینکه در جریان حرکت کاروان شادی غدیر باید صفا و صمیمت خودجوشی را از سوی مردم مشاهده کنیم، افزود: برنامه‌هایی مانند تئاتر خیابانی که برای مسیر حرکت این راهپیمایی پیش‌بینی‌شده باید نشاط حلال و پاک را به همراه داشته باشد. 

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم نیز در این جلسه اظهار داشت: سال گذشته برای برگزاری پیاده‌روی عید غدیر ۲۰ ایستگاه صلواتی برپا شد و امسال نیز تاکنون ۹ درخواست صدور مجوز برای استقرار ایستگاه‌های صلواتی از حوزه خدمات شهری شهرداری قم انجام‌شده است.

سید محسن میرهادی بابیان اینکه حدود چهار مورد از این درخواست‌ها برای برپایی ایستگاه صلواتی در مسیر حرکت این کاروان در بلوار معنوی پیامبر اعظم (ص) است، گفت: تمرکز همه ایستگاه‌های صلواتی این جشن باشکوه در مسیر این بلوار ضروری است.

وی با اشاره به برخی از برنامه‌ها از سوی ستاد خدمات زائرین شهرداری قم در مناطق و نواحی هشتگانه بیان کرد: آذین‌بندی و نورپردازی سطح شهر، استقرار اکیپ‌های آتش‌نشانی، تامین آب‌خنک و همچنین سایر خدمات از قبیل سرویس بهداشتی ازجمله اقدام‌های حوزه خدمات شهری شهرداری قم برای خدمات‌رسانی به زائران عید غدیر به شمار می‌آید.

معاون امور زائرین مسجد مقدس جمکران نیز در این جلسه بابیان اینکه طی سال‌های گذشته جمکران با همکاری سایر نهادها و دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی قم برنامه‌های خوبی را در ارتباط با حرکت کاروان غدیر ترتیب داده است، بیان داشت: پیام غدیر خم امامت و تجدید عهد با ولی خدا است، به همین علت برپایی کاروان شادی غدیر تا ظهور از مهم‌ترین برنامه‌های جمکران در دهه ولایت و عید غدیر با همکاری آستان مقدس حضرت معصومه (س) است.

ابراهیم صدوقی افزود: در مسیر حرکت کاروان باید تسهیلات به بهترین شکل ممکن ارائه شود و نظم و امنیت نیز دارای انسجام لازم باشد.

وی توجه کافی به موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی تحت مسئولیت و نظارت شهرداری را موردتوجه قرار داد و افزود: با توجه به برگزاری این آیین در عصر سه‌شنبه وسایل آمدوشد لازم ازجمله تاکسی و اتوبوس تامین شود.

حرکت کاروان شادی عید غدیر خم بیست و نهم مردادماه هم‌زمان با این روز فرخنده و مبارک از ساعت ۱۶:۳۰ در میدان بزرگ امام خمینی (ره) قم آغاز، و با حرکت از مسیر خیابان ارم، میدان شهدا، خیابان معلم و بلوار پیامبر اعظم(ص) به سمت مسجد جمکران منتهی می‌شود.

۷۴۰۳ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.