آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم افزود: آمریکا تصور می‌کرد در چارچوب برجام هسته‌ای می‌تواند جمهوری اسلامی را مجبور به سازش و تسلیم و همچنین دست برداشتن از مقاومت کند ولی هوشمندی رهبر معظم انقلاب، نقشه شیطانی آن‌ها را نقش بر آب کرد.

وی بابیان اینکه آمریکا با خروج از برجام، بحران سازی در ایران را به‌منظور براندازی جمهوری اسلامی در دستور کار قرار داد، اظهار داشت: هم‌زمان با افزایش فشارها، آمریکا با تقسیم‌کار با اروپایی‌ها در تلاش بود ضمن تشدید تحریم‌ها در قبال کمک‌های ناچیز اقتصادی، ایران را توسط اروپا به‌پای میز مذاکره مجدد بکشاند.

سعیدی با تاکید بر اینکه اروپا و آمریکا در مذاکره با ایران هدف مشترک دارند گفت: امیدواریم تجربه مذاکره با آمریکای پیمان‌شکن موجب شود تا چشم امید به مذاکره با اروپا نداشته باشیم.

وی تاکید کرد:  پیام مردم این است که همان‌گونه که تمام دستاوردهای انقلاب اسلامی در پرتو مقاومت بوده است، به فضل الهی نیز این راه تا پایان با مقاومت ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به روز مقاومت گفت: حزب‌الله لبنان در چنین روزی در جنگ ۳۳ روزه، توانست به فضل و عنایت الهی با مقاومت دلیرانه و رزمی جانانه چهره کثیف و خبیث صهیونیست‌های غاصب را به خاک و خون کشیده و آن‌ها را شکست داده و به عقب بنشانند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) بابیان اینکه مقاومت در قرآن فراتر از یک واژه و اصطلاح است گفت: مقاومت تنها در رویارویی در میدان جنگ محدود نیست بلکه مواجهه و مقابله با هرگونه توطئه دشمن در تمام ابعاد است.

سعیدی ادامه داد: انقلاب اسلامی و نظام دینی برخاسته از آن،  از ابتدا تاکنون با غلبه بر فتنه‌ها، توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان خارجی و داخلی با عزت و اقتدار و با نیروی انسانی جوان و نخبه روبه‌جلو درحرکت است.

وی گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون فشار و تحریم افزوده شد ولی با مقاومت، قدرت و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف افزایش‌یافته است.

وی در ادامه با اشاره به دیدار این هفته رهبر معظم انقلاب با مدال‌آوران و نخبگان کشور گفت: راه نخبگی راه بی‌پایان است و باید این پیشرفت با کسب مدال نیز ادامه بیابد که در این زمینه مسئولان باید عرصه را برای حضور بیشتر جوانان باز کنند.

سعیدی در ادامه با گرامیداشت شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و نام گذرای این روز به نام روز خبرنگار، گفت: یاد و نام همه شهدایی که را راه اطلاع سانی به مردم جان خود رافدا کرده اند را گرامی می داریم.

شهید محمود صارمی خبرنگار و مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در افغانستان بود که در ۱۷ مردادماه سال ۷۷ در جریان کشتار دیپلمات‌های ایرانی در مزار شریف به دست طالبان به شهادت رسید و این روز در تقویم رسمی کشور به‌عنوان «روز خبرنگار» نام گرفت.

خطیب جمعه قم با تاکید بر اینکه امروز جامعه اسلامی به‌ویژه ایران اسلامی موردتهاجم خبری است گفت: هوشیار نگه‌داشتن مردم در پرتو خبرهای درست یکی از شیوه‌های مناسب و مشروع در مقابل تهاجم خبری دشمنان در جنگ نرم کنونی است.

وی در ادامه با تسلیت سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) گفت: آن حضرت در عصر خود به احیای معارف و علوم اهل‌بیت(ع) پرداختند و بستر مناسبی برای نشر معارف دینی توسط ائمه بعد از خود فراهم کردند.

وی احیای علم را ازجمله مهم‌ترین دستاوردهای امام محمدباقر(ع) دانست و گفت: این امام همام در زمانی سکان امامت جامعه را به دست گرفتند که شرایط سیاسی و اجتماعی متفاوتی نسبت به گذشته بر جامعه حکم‌فرما بود و ایشان در این دوره به تبیین احادیث پیامبر(س) پرداختند.

سعیدی ادامه داد: امام محمدباقر(ع) شاهد جنایت یزیدیان کربلا بودند و در طول حیات خود همواره بر مصائب کربلا و جسارت به اهل‌بیت پیامبر(ص( اشک می‌ریختند.

۷۴۰۴ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.