محمد جلال گل دوست  عصر سه شنبه درجلسه ستاد تنظیم بازار در سالن جلسات استانداری افزود: ۵ عضو کارگروه برگزاری نمایشگاه های استان نیز با برگزاری چینن نمایشگاهی مخالفت خود را اعلام کرده بودند.
وی اضافه کرد: کالا و محصولاتی که در این نمایشگاه عرضه می شود اجحاف بزرگی در حق حق مردم و مصرف کنندگان است.
وی گفت: درتقویم نمایشگاهی استان نیز برپایی چنین نمایشگاهی پیش بینی نشده بود و مشخص نیست این نمایشگاه با مجوز کدام نهادی اقدام به چنین عمل غیرقانونی کرده است.
گلدوست تصریح کرد: برخی از اجناس و کالاهایی این نمایشگاه تا ۴۰۰ درصد محصولات را بالاتر از قیمت مصوب عرضه می شود.
وی اظهار داشت: کیفیت بسیاری از کالاهایی که در این نمایشگاه عرضه می شود نیز بسیار نازل و دور از شان مردم است.
گلدوست ادامه داد: در نمایشگاه های عرضه مستقیم باید تولیدکنندگان به صورت مستقیم در آن حضور پیدا کنند در حالی که در برپایی این نمایشگاه به هیچ عنوان متولی مشخصی وجود ندارد.
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قیمت گذاری مرغ در قم مشکل ساختاری دارد که همین ساختار اشتباه سبب بروز معضلات فراوانی برای تولیدکنندگان و مردم شده است.
وی بیان کرد: در دوره های گذشته جوجه ریزی توسط مرغداری ها سود و منفعت بیشتری نسبت به وضعیت فعلی دارد و همین مساله سبب نارضایتی تولیدکنندگان و خروج مرغ از قم به شهرهای همجوار شده است.
وی ابراز کرد: تا زمانی که تمام ستادهای تنظیم بازار استان ها با قیمت تنظیم بازار کشور در رابطه با قیمت مرغ به یک نرخ واحد و مشترک نرسند امکان اجرایی شده و توزیع مرغ با قیمت ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان در قم وجود ندارد.
معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز بیان کرد: طبق مصوبات دولت قیمت گوشت مرغ نباید از ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان تجاوز کند اما در بازار و صحنه بیرونی مرغ با قیمتی بالغ بر ۱۴ هزار تومان در حال عرضه است.
احمدرضا سمیعی نسب اظهار داشت: از آنجایی که برخی از مرغ های عرضه شده در قالب تنظیم بازار با وزن پایین و کمتر از یک کیلوگرم به مردم عرضه شده با عدم اقبال شهروندان روبه شده است.
وی اضافه کرد: مرغ با وزن کمتر از یک کیلوگرم در حکم جوجه بوده و نمی توان آنها را به عنوان مرغ تنظیم بازاری در سطح بازار عرضه کرد.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.