سید رضا موسوی روز سه‌شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگاران ایرنا با تبریک روز خبرنگار، افزود: طی سال‌های اخیر خبرنگاران با تلاش فراوان، مردم را نسبت به حفظ محیط‌زیست تشویق کردند و در اثر این اقدامات اکنون تشکل‌های مردم‌نهاد زیادی در کشور فعال شدند و حساسیت‌های زیست‌محیطی جامعه افزایش‌یافته است.

وی بیان کرد: خبرنگاران با تبیین حقایق محیط زیستی در رسانه‌ها، به مردم نشان دادند آینده بدون حفظ طبیعت معنا ندارد و برای نجات آن باید همه بسیج شوند.

وی ادامه داد: خبرنگاران فعال در قم نیز دغدغه‌های بسیاری برای حفظ محیط‌زیست استان دارند و با تهیه گزارش‌های خبری مستند تلاش می‌کنند از بروز تخلفات احتمالی و هرگونه دست‌اندازی به طبیعت منطقه جلوگیری نمایند.

موسوی با اشاره به تعامل خوب اداره کل حفاظت محیط‌زیست قم با خبرنگاران گفت: این دستگاه اجرایی آمادگی کامل دارد تا پاسخگوی سئوالات اهالی رسانه استان باشد و در این راستا برگزاری مستمر نشست‌های خبری را در دستور کار خود قرار داده است.

وی بابیان این‌که روز خبرنگار بهترین زمان برای پاسداشت اقدامات این قشر پرتلاش است، ادامه داد: اداره کل محیط‌زیست قم قدردان زحمات خبرنگاران استان است و برای تقویت سطح ارتباط خود با ایشان آمادگی کامل دارد.

۳ درصد رسانه‌های دارای مجوز کشور متعلق به استان قم است. از ۴۲ خبرگزاری کشور، بیش از ۱۵ خبرگزاری در قم دارای نمایندگی است، ضمن اینکه از ۱۷۲ روزنامه دارای مجوز برای توزیع سراسر، حدود ۱۰ روزنامه سراسر در قم دارای دفتر نمایندگی هست.

شهید محمود صارمی خبرنگار و مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در افغانستان بود که در ۱۷ مردادماه سال ۷۷ در جریان کشتار دیپلمات‌های ایرانی در مزار شریف به دست طالبان به شهادت رسید و این روز در تقویم رسمی کشور به‌عنوان «روز خبرنگار» نام گرفت.

۷۴۰۵/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.