سید مرتضی سقائیان نژاد شامگاه یکشنبه در جلسه بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر در سالن جلسات استانداری افزود: بودجه سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر سال گذشته فقط ۹ میلیارد تومان بوده در حالی که برای رسیدن به اهداف مورد نظر بودجه ۲۰۰ میلیارد تومانی نیاز است.
وی با اشاره به مشکلات بودجه ای سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم و همچنین تفریغ بودجه این سازمان گفت: فروش اموال و املاک برای تحقق بودجه توسط این سازمان مساله ای بوده که نباید در سال های آینده تکرار شود.
وی همچنین بیان کرد: در رابطه با مشکل آسانسور بازار شمسه مشکلات سابق به صورت کامل برطرف شده و معاونت ترافیک و حمل و نقل شهرداری قم نگهداری از این تجهیزات  را بر عهده گرفته است.
وی گفت: در حال حاضر وجود برخی مغایرت ها در شیوه نامه آماده سازی اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان قم و همچنین ساماندهی حرم مطهر سبب کندی برنامه های شهرداری شده است.

رونق بازار شمسه از اهداف شهرداری قم است
قائم مقام شهردار قم نیز در این جلسه، اظهار کرد: معضل اصلی بازار شمسه، مشکل در طراحی اولیه است، پارکینگ های این بازار در شرایط حاضر گنجایش این حجم از خودرو را ندارد.
سید ابراهیم معتمدی ادامه داد: برای دسترسی زائران و شهروندان از طبقات منهای ۵ و ۴ به همکف ۱۶ آسانسور فعال بوده که البته جوابگوی نیازهای روز افزون نیست.
وی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان برای نصب پله برقی در طبقات مختلف بازار شمسه هزینه شده و اقدامات لازم برای جانمایی یک پله برقی دیگر با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان نیز در دستور کار شهرداری قرار دارد.
معتمدی بیان کرد: رونق تجاری های بازار شمسه از اهداف اصلی شهرداری و سرمایه گذاران از جانمایی آسانسوهای پارکینگ زائر به طبقه همکف بازار شمسه بوده است.
وی اظهار داشت: ۹۰۰ باب مغازه این بازار شمسه در وضعیت فعلی با مدیریت شهرداری قم اداره شده و برنامه خاصی برای واگذاری تمام آنها به یک هئیت مدیره منجسم در دستور کار است.
وی با اشاره به مشکلات ساماندهی میدان مطهری بیان کرد: برای ساماندهی میدان مطهری عناصر پیچیده ای داشته که سبب شده تا روند ساماندهی این میدان با کندی و رکود مواجه شود.

۱۸ عامل موثر در ساماندهی میدان مطهری شناسایی شد
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم نیز در این جلسه، گفت: طرح جامعی برای ساماندهی پارکینگ شرقی حرم مطهر تهیه شده و در صورت تکمیل تملکات، برنامه ریزی های لازم اجرایی می شود.
غلامرضا جانقربان ادامه داد: استفاده از اوراق مشارکت برای ساماندهی فاز ۵ عمار یاسر و پارکینگ شرقی حرم مطهر از اولویت های اصلی شهرداری قم است.
وی همچنین افزود: در رابطه با ساماندهی میدان مطهری ۱۸ عنصر و عامل موثر شناسایی شده است، که  در قالب طرح جامع در حال تدوین است.
وی بیان کرد: برای ساماندهی میدان شهید مطهری نیز از مبحث سرمایه گذاری حمایت می شود اما سرمایه گذار فعلی این پروژه، طرح ساماندهی را به شدت شکننده و کند پیش می برد.
وی گفت: اکثر پروژه های شهری و عمرانی پیمانکار مذکور در سطح شهر به صورت نیمه کاره رها شده و انتخاب این سرمایه گذار روند پیشرفت فیزیکی پروژه ها را به شدت شکننده می کند.
۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.