بهرام سرمست روز سه‌شنبه در شانزدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و شورای اداری شهرستان قم در مسجد فاطمه زهرا (س) شهر قنوات بخش مرکزی این استان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: این مبلغ که برای ارائه تسهیلات اشتغال پیش‌بینی‌شده، برای ۵۳۵ تن از اهالی این بخش اشتغال ایجاد خواهد کرد.

وی بیان داشت: همه مسئولان قم تلاش کنند تا در سال رونق تولید برای مردم خدمتگزار خوبی باشند.

سرمست همچنین با اشاره به مصوبه‌های این جلسه، از فرماندار قم به‌عنوان مسئول پیگیری این مصوبه‌ها یاد و تاکید کرد که مصوبه‌ها باید به سرانجام برسد.

استاندار قم همچنین با اشاره به درخواست‌های مطرح‌شده در این جلسه ضمن اعلام نظر موافق خود در خصوص اجرایی شدن برخی از آن‌ها گفت: اصلاح و ترمیم روکش آسفالت محور قم - قنوات ازجمله این طرح‌هاست که قبلا قول آن از طرف اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای داده‌شده ولی امسال باید عملیاتی شود.

وی با اشاره به موضوع مطرح‌شده در مورد ایجاد شهرک ناحیه صنعتی قنوات بیان داشت: با توجه به وجود شهرک صنعتی قنوات اولویت ما تقویت و تکمیل این شهرک است، ولی اگر معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی برنامه برای توسعه شهرک‌های صنعتی دارند، مخالف آن نیستیم ولی اولویت با شهرک صنعتی قنوات و تقویت آن می‌باشد.

وی همچنین با اعلام موافقت با ایجاد واحد راهنمایی و رانندگی در شهر قنوات، پیگیری فرماندار قم در این زمینه را خواستار شد.

وی در خصوص مطالبه صورت گرفته برای استقرار نمایندگی‌های دستگاه‌های اجرایی در بخش مرکزی نیز اظهار کرد: دستگاه‌ها در این زمینه بررسی جامعی را انجام دهند و ما آن را پیگیری می‌کنیم.

استاندار قم یادآور شد: سیاست کلی دولت چاپک سازی دستگاه‌ها و مجموعه‌های اجرایی است و توسعه دستگاه‌ها در دستور کار نیست ولی اگر نیاز به ایجاد نمایندگی دستگاهی در این بخش باشد، صحبت لازم را انجام می‌دهیم.

سرمست همچنین آزادسازی عرصه در مسیر در بخش مرکزی قم را مغایر با قانون دانست و افزود: این اقدام ازنظر قانونی منع بودجه‌ای دارد و کاری نمی‌توانیم انجام دهیم، ولی این قول را می‌دهیم که برای تغییر کاربری زمین‌های معوض شهرداری در کمیسیون ماده ۵ استان کمک‌های لازم را داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم نیز در این جلسه اظهار داشت: شهرستان قم یکی از شهرستان‌های موردنظر برای توسعه است ازاین‌رو با توجه به رفع محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های بسته‌های اشتغال پایدار مقررشده برنامه‌ریزی احداث ۲۰۰ نیروگاه خورشیدی خانگی در مقیاس کوچک در دستور کار قرار بگیرد.

مهرداد غضنفری افزود: با توجه به پیگیری وزارت کشور و تاکید ویژه استاندار، بخش مرکزی این ظرفیت را دارد که در اولویت بسته توسعه شهرستان قم قرار گیرد.

استاندار قم امروز در سفر به بخش مرکزی قم، ضمن حضور در گلزار شهدای این بخش و همچنین دیدار با خانواده معظم شهدا، از طرح‌های عمرانی، فرهنگی و ورزشی و مجتمع دامپروری بخش مرکزی بازدید کرد و از نزدیک در جریان پیشرفت این طرح‌ها و همچنین مشکلات دامپروران قرار گرفت.

بخش مرکزی قم به‌عنوان یکی از بخش‌های پنج‌گانه استان با بیش از هفت هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع دارای ۲ دهستان قنوات و قمرود است که جمعیتی حدود ۳۵ هزار تن دارد.

۷۴۰۳ / ۱۱۷۵


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.