عباس خرمی روز پنجشنبه  در جلسه شورای نظام مهندسی قم در سالن جلسه های نظام مهندسی این استان موضوع بیکاری فارغ التحصیلان کشاورزی قم را از پیامدهای بی توجهی به بخش کشاورزان دانست و اظهار داشت: در حال حاضر ۲۵۰۰ تن عضو نظام مهندسی کشاورزی قم هستند که بیش از یکهزار و ۲۰۰ تن آنها به طور کلی بیکار بوده و یا در شغلی نامرتبط با رشته و تخصص خود فعالیت می کنند.
وی گفت: می توانیم با تامین آب کافی برای ایجاد گلخانه در قم، یک تعاونی و تشکل مستقل و غیر دولتی فارغ التحصیلان بیکار کشاورزی را در استان ایجاد کنیم.
وی‌ تاکید کرد: یکی از شرط های حمایت دولت‌ از سرمایه گذاران متقاضی برای سرمایه گذاری در شهرک گلخانه ای قم استفاده و به خدمت گرفتن فارغ التحصیلان کشاورزی باشد.
هم اکنون ۴۹ هکتار گلخانه در قم در حال بهره برداری است و بیش از ۶۰ هکتار نیز در حال احداث است.
خرمی با بیان اینکه با بزرگ شدن بیش از اندازه دولت مخالف هستیم، و اشتغال زایی برای فارغ التحصیلان مذکور باید به کمک بخش خصوصی صورت گیرد، گفت: هر چند نظام مهندسی اداره کاریابی نیست ولی باید برای فارغ التحصیلان تدبیری را بیندیشیم و از آنها حمایت کنیم.
خرمی با بیان اینکه یکی از سیاست های دولت راه اندازی مراکز خدمات کشاورزی است، بیان کرد: در این مراکز شاهد مراجعه زیاد فارغ التحصیلان کشاورزی برای کار هستیم، ولی حل این معضل بدون همکاری و تعامل مدیران مرتبط با این حوزه میسر نمی باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای برگزاری همایشی تحت عنوان "توسعه کشاورزی پایدار با حفظ محیط زیست در قم " گفت: این همایش قرار است، روز هفتم اسفندماه سال جاری برگزار شود، و کمیته های فنی و اجرایی آن تشکیل و افرادی فعال در این زمینه نیز مشخص شدند.
خرمی با بیان اینکه در حال حاضر هنوز تصمیم قطعی برای برگزاری این همایش در سطح ملی یا بین المللی گرفته نشده است، افزود: برای اینکه این همایش را در سطح ملی برگزار کنیم به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال بودجه نیاز داریم، که مطابق تقسیم کار صورت گرفته دستگاه ها و مجموعه های مختلف از جمله سازمان جهاد کشاورزی، مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی، شهرداری و شورای شهر، جهاد دانشگاهی، و همچنین دانشگاه قم باید بخشی از این هزینه را تامین کنند.
۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.