امیرحسین پروان روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به این‌که هیچ کمبودی در تأمین گوشت مرغ موردنیاز مردم قم وجود ندارد،‌ بیان کرد: میزان مصرف روزانه گوشت مرغ در قم برای بخش‌های مختلف از جمله خانگی،‌ قطعه‌بندی و رستوران‌ها بین ۴۰ تا ۵۰ تن است که علاوه بر توزیع روزانه حدود ۳۰ تن گوشت مرغ باقیمت مصوب برای مصرف خانوار استان،‌ گوشت مرغ موردنیاز سایر بخش‌ها همچون رستوران‌ها و فست فودی ها نیز باقیمتی کمتر از نرخ روز این محصول در استان‌های هم‌جوار، تأمین می‌شود.

وی ادامه داد:‌ تلاش می‌کنیم گوشت مرغ توزیع‌شده در قم به‌صورت روزانه از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای معتبر و شرکت تعاونی‌ها، باقیمت مصوب در اختیار خانوارهای استان قرار گیرد تا نگرانی از تأمین این محصول در بخش خانگی وجود نداشته باشد.

وی بابیان این‌که موضوع افزایش قیمت مرغ مساله ای کشوری است و اختصاص به استان قم ندارد،‌ افزود:‌ گرم شدن هوا و افزایش تلفات در مرغداری‌ها یکی از دلایل تأثیرگذار در افزایش قیمت گوشت مرغ طی روزهای اخیر است.

پروان گفت:‌ اولویت دولت و وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت،‌ نخست تأمین کالای موردنیاز مردم و سپس مناسب‌سازی قیمت آن است که بر اساس همین راهبرد،‌ درزمینهٔ تأمین گوشت مرغ موردنیاز در قم با کمبودی روبه‌رو نیستیم و تلاش می‌کنیم میزان مصرف خانوار استان به این نیز محصول بر اساس قیمت مصوب تأمین شود.

وی بیان کرد:‌ اقدامات لازم برای افزایش حجم تولید گوشت مرغ در سطح کشور و توزیع گسترده‌تر آن در میان مردم در حال انجام است و در استان قم نیز تلاش می‌شود تا حجم فعالیت مرغداری ها و کشتارگاه اصلی استان برای عرضه بیشتر گوشت مرغ، افزایش یابد.

۷۴۰۵/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.