محمدکاظم رضوانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، تالار مرکزی شهر را یکی از مهمترین زیرساخت های فرهنگی هنری قم دانست و افزود: تاکنون بخش های مختلف این تالار از جمله نگارخانه، برخی سالن های نمایش و کتابخانه به بهره برداری سیده است.
وی اظهار داشت: راه اندازی این مجموعه بزرگ فرهنگی به صورت مرحله ای در دستور کار بوده و تاکنون برنامه های مختلف فرهنگی و هنری در آن برگزار شده است که با بهره برداری نهایی از این مجموعه فرهنگی شاهد تحول در زیرساخت های فرهنگی هنری قم خواهیم بود.
وی با تاکید بر اینکه انجمن های فرهنگی هنری زیر مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تا شهریورماه امسال در این تالار مستقر می شود افزود: مشکلات زیر ساختی از جمله آب و برق از جمله مهمترین موانع پیش روی بهره برداری از این مجموعه فرهنگی بود که این مشکلات درحال برطرف شدن است.
رضوانی با اشاره به احتمال بررسی واگذاری بخش هایی از تالار مرکزی شهر به بخش خصوصی گفت: این تالار تاکنون به طور رسمی به مدیریت قم واگذار نشده است و با واگذاری این مجموعه به استان امکان برنامه ریزی برای استفاده از تمام ظرفیت های این تالار وجود دارد.
تالار مرکزی شهر قم در زمینی به مساحت حدود هشت هزار متر مربع و با زیربنای 11 هزار متر مربع، در دهه فجر 1394 با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و علی جنتی وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بهره برداری رسید. این تالار دارای بخش هایی چون 2 سالن 650 نفره و 220 نفره آمفی تئاتر، سالن تمرین تئاتر و سالن اجرای تعزیه است. تالار مرکزی شهر قم در حاشیه میدان شهید نواب صفوی واقع شده است.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.