محمدکاظم رضوانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: سیستم سرمایشی و گرمایشی این تالار به روز رسانی و نواقص آن برطرف شده ضمن اینکه برای تامین تجهیزات مورد نیاز صوت و تصویر سالن های تالار مرکزی شهر نیز پیگیری هایی در حال انجام است.
وی تامین نشدن برق مورد نیاز این تالار را از جمله مشکلات فنی این مجتمع فرهنگی دانست و ادامه داد: برق مورد استفاده در تالار مرکزی شهر، کارگاهی است و یک دهم توان مورد نیاز برق این مجتمع را تامین می کند که بخش مهمی از محدودیت های فنی این ساختمان را شامل می شود.
رضوانی ادامه داد: با قرارگرفتن تالار مرکزی شهر درچرخه آزمایشی برنامه ها فرهنگی، نقص های فنی آن شناسایی و نیازهای آن در حال برطرف شدن است.
سرپرست تالار مرکزی شهر قم با تاکید بر ضرورت همکاری و هماهنگی تمام دستگاه های استان برای راه اندازی کامل این مجتمع فرهنگی خاطرنشان کرد: این تالار با دارا بودن بخش های مختلف از جمله سالن همایش، سالن تئاتر، کتابخانه و گالری بخش هایی از نیاز زیرساختی فرهنگ قم را برطرف می کند به همین دلیل همه دستگاه ها و متولیان فرهنگی استان باید برای راه اندازی این مجتمع فرهنگی کمک کنند.

** راه اندازی بزرگترین کتابخانه ادبی- هنری کشور در تالار مرکزی
سرپرست تالار مرکزی شهر قم، بهره برداری کامل از تالار مرکزی شهر را از جمله اولویت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم دانست و تاکید کرد: اگر چه تمام بخش های مختلف این مجتمع راه اندازی نشده است ولی تاکنون برنامه های مختلف تئاتر و تعزیه خوانی در این مجتمع فرهنگی برگزار، کتابخانه تخصصی در آن مستقر و بخش سینمایی آن نیز مورد استفاده قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه بخش های مختلف تالار مرکزی به بهره برداری رسیده و یا در حال راه اندازی است افزود: بزرگترین کتابخانه ادبی- هنری کشور با هزاران عنوان کتاب وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی با یکهزار و 500 عضو هم اکنون در زیرزمین تالار مرکزی مستقر و مشغول خدمات است.
سرپرست تالار مرکزی شهر قم، مکان استقرار را از جمله چالش های انجمن های هنری این شهر دانست و گفت: انجمن های هنری استان اجاره نشین بوده و بسیاری توان تامین مخارج دفاتر خود نیستند و این موضوع به یکی از چالش های انجمن های هنری قم تبدیل شده است.
رضوانی افزود: در تالار مرکزی شهر دفاتری برای استقرار انجمن های هنری استان در نظر گرفته شده است که استقرار آنها در این تالار علاوه بر کاهش هزینه های انجمن ها موجب کمک به تبدیل شدن تالار مرکزی شهر به قطب فرهنگی هنری می باشد.
سرپرست تالار مرکزی شهر قم، تاکید کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم متولی حمایت و پایه ریزی فعالیت های فرهنگی است و هیچ نگاه مادی و درآمدزایی به تالار مرکزی ندارد ولی طبیعی است که باید این مجتمع توان پرداخت هزینه های خود را نیز داشته باشد.
تالار مرکزی شهر قم که در زمینی به مساحت حدود هشت هزار متر مربع و با زیربنای 11 هزار متر مربع، با اعتبارات ملی از سال 88 و در دهه فجر 1394 با حضور معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری رسید. این تالار دارای بخش هایی چون دو سالن 650 نفره و 220 نفره آمفی تئاتر، سالن تمرین تئاتر و سالن اجرای تعزیه است.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.