محمد کاظم رضوانی روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه اجرای این طرح ها علاوه بر فراهم کردن زمینه برای سیاست گذاری درست و تضمین آینده سینمایی استان موجب افزایش مخاطبان سینمای می شود، افزود:با اجرای این طرح ها علاوه بر تجمیع فعالیت ها، ساماندهی و شناسایی هنرمندان و نوجوانان مستعد به دنبال افزایش سهم سینما در سبد خانواده ها هستیم.
رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، استعدادیابی را لازمه تضمین آینده سینمای استان دانست و گفت: 12 آموزشگاه آزاد سینمایی با سطح آموزشی بسیار خوب در قم فعالیت می کند که این آموزشگاه ها در فاصله سال های 1392 تا 1396، هفت هزار و 856 هنرجو را آموزش داده اند که نشان از علاقه مندی و ظرفیت های استان در زمینه فیلم و سینماست.
رضوانی با تاکید بر اینکه به دلیل هزینه بالا و زمان طولانی برای ثمر دهی طرح های استعدادیابی، متاسفانه اقدام های بلند مدتی در این زمینه در استان صورت نگرفته است گفت: استعدادیابی و پژوهش کاربردی در حوزه هنر و سینما موجب رونق فضای تولید آثار فاخر فیلم در استان می شود که لازمه آن استانداردسازی آموزش ها و برنامه ریزی های بلند مدت است.
وی استعداد یابی از کودکان و نوجوانان را اقدامی مستمر، بلند مدت دانست و گفت: با تعریف چشم اندازهای بلند مدت در قالب طرح استعدادیابی از کودکان و نوجوانان علاقه مند به این حوزه، در 10 زمینه مختلف با شناسایی افراد مستعد، آموزش های مستمر برای آنها تدوین می شود.
وی با اشاره به آغاز مطالعات اولیه تدوین طرح استعدادیابی درقم اظهار داشت: با اجرای طرح استعدادیابی در این استان ، کودکان و نوجوانان مستعد در زمینه بازیگری، کارگردانی، فیلم نامه نویسی و بخش های مختلف تولید فیلم شناسایی و مورد حمایت قرار می گیرند.
رضوانی ادامه داد: اجرای این طرح که یک طرح بلند مدت چندین ساله است نیازمند یک بسته جامع ، امکانات، تعریف آموزش های و همچنین اعتبار دارد.
وی در ادامه اظهار داشت:به منظور افزایش مخاطبان سینما و بهره گیری افراد ساکن در مناطق محروم از سینما و اکران فیلم هایی سینمایی طرح ملی «سلام سینما» در استان قم اجرایی شده است.
رضوانی ادامه داد: با اجرای این طرح در قالب سینمای سیار، فیلم های سینمایی در بخش ها و مناطق محروم استان در مدارس کم برخوردار این مناطق برای عموم اکران می شود که تاکنون با استقبال مردم مواجه شده است.
رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اظهار داشت: استمرار این طرح نیازمند استقبال، همراهی و هماهنگی مسئولان بخش های استان است و در صورت نبود این تعامل، این طرح نمی تواند به اهداف فرهنگی خود دست یابد.
وی با بیان اینکه تجربه همکاری مشترک میان دستگاه های مختلف فرهنگی در قم بسیار کم است گفت: به منظور ایجاد هم افزایی میان دستگاه های متولی فرهنگی درحوزه تولید فیلم در این استان ، طرح تشکیل «شورای فیلم و تصویر» برای راهبری و برنامه ریزی منسجم در این زمینه در حال پیگیری است.
وی ادامه داد: با تصویب تشکیل این شورا بسیاری از موازی کاری ها حذف، اولویت بندی ها تعیین و هدفگذاری های استان در حوزه تولید فیلم و تصویر به صورت منظم و با برنامه انجام می شود که این امر بخش مهمی از نابسامانی موجود در این حوزه را کاهش می دهد.
وی،نبود بانک اطلاعاتی جامع از هنرمندان و فعالان سینما و فیلم در استان رااز جمله نقاط ضعف دراین زمینه دانست و افزود: طرح اولیه تشکیل این بانک اطلاعاتی هنرمندان قم تهیه و مورد موافقت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است که فاز نخست این بانک اطلاعاتی به شناسایی و تجمیع اطلاعات هنرمندان فعال در حوزه فیلم و سینمای استان اختصاص دارد.
رضوانی تاکید کرد: حدود 500 هنرمند حرفه ای و متخصص در بخش های مختلف از جمله فیلمنامه نویسی، گریم، طراحی صحنه، کارگردانی، طراحی لباس، فیلمبرداری، صداربرداری، تدوین و بخش های مختلف مرتبط با تولید فیلم وجود دارد که به دلیل نداشتن بانک اطلاعاتی جامع امکان برنامه ریزی و بهره گیری از ظرفیت های مهم این افراد وجود ندارد.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.