به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سعید روحانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران، افزود: پس از چندین سال وقفه با همکاری استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تجهیز مساجد قم در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه کار بزرگی انجام شد.
وی گفت: درحوزه فرهنگی هنری در مساجد، گروه های سرود، تواشیح و تئاتر در 110 مسجد ایجاد و 204 یادواره شهدا در سطح مساجد قم برگزار شده است.
وی با بیان اینکه بیمه مساجد به عنوان یک ضرورت مورد تاکید قرار گرفته است ،ادامه داد: 395 مسجد استان تاکنون بیمه شده است که بااین اقدام اماکن فوق در برابر تمام حوادث پشتیبانی می شود.
مسئول دبیرخانه کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد قم، اظهار داشت: برگزاری 2 المپیاد ورزشی با حضور بیش از 10 هزار تن، ایجاد 65 گروه سرود و 32 گروه تئاتر در مساجد استان از جمله مهمترین برنامه های فرهنگی مساجد در سالجاری بوده است.
وی با بیان اینکه 408 کانون فرهنگی هنری به صورت رسمی درمساجد قم وجود دارد گفت: تمام کانونهای فرهنگی هنری موظف به ثبت نام در سامانه «بچه های مساجد» هستند که این استان توانسته تمام مساجد خود را در این سامانه ثبت نام کند.
روحانی با اشاره به تشکیل کانون های فرهنگی هنری ویژه بانوان در قم گفت: 200 کانون فرهنگی هنری بر اساس نیاز مساجد استان، در قم ایجاد شده است که این کانونها به صورت غیررسمی و زیر نظر امام جماعت مساجد فعالیت می کنند.
مسئول دبیرخانه کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد قم، ادامه داد: 80 کانون فرهنگی هنری در مساجد روستایی و 328 کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری استان مشغول فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه 193 کتابخانه در مساجد فعال است گفت: 187 کتابخانه های مخزن دار و 106 کتابخانه های قفسه باز در مساجد استان وجود دارد که به جزء اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ،هیچ نهادی برای تشکیل و تجهیز این کتابخانه ها کمک نکرده است.
روحانی با انتقاد از عدم همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان برای تجهیز کتابخانه مساجد گفت: نیم درصد سهم کتابخانه ها از بودجه شهرداری قم تنها مختص اداره کل کتابخانه ها نیست بلکه برای تمام کتابخانه هاست که تاکنون مساجد هیچگونه سهمی از این بودجه قانون نداشته اند.
وی با بیان اینکه در حوزه ماموریت های محتوایی و فرهنگ ساز در کانون های فرهنگی هنری مساجد اظهار داشت: جلسات سبک زندگی در 107 مسجد، گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در 96 مسجد، ترویج سیاست های افزایش جمعیت در 68 مسجد، آموزش والدین در 201 مسجد، برنامه های بصیرت افزایی در 205 مسجد، فعالیت های مقابله با آسیب های اجتماعی در 105 مسجد استان اجرایی شده است.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.