به گزارش ایرنا، بهرام سرمست عصر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم افزود: بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب باید در ابعاد مختلف از سوی حوزه ها و دانشگاهها مورد بررسی و موشکافی دقیق و علمی قرار بگیرد.
وی با اشاره به وظیفه و رسالت دستگاههای فرهنگی در تبیین و تدبر در ابعاد گوناگون بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: توصیه های این بیانیه باید در شورای فرهنگ عمومی مورد بحث قرار گرفته و سهم اجرایی دستگاهها و نهادها برای تحقق آن مشخص شود.
استاندار قم بر ضرورت مطالعه عمیق بیانیه گام دوم انقلاب و همچنین ترویج و گفتمان سازی آن تاکید کرد و گفت: هنگامی که بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به برنامه عملیاتی و اجرایی تبدیل شود، می توان وظایف دستگاهها را مشخص کرد و عملکرد آنها مورد بررسی قرار بگیرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه 24 بهمن ماه 97 در بیانیه ای مهم و راهبردی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود جمهوری اسلامی به فصل جدیدی از زندگی به تبیین ویژگی‌های مسیر پر افتخار پیموده شده در 40 سال گذشته و برکات خیره‌کننده انقلاب اسلامی در رساندن ایران عزیز به جایگاه شایسته ملت پرداختند و با تأکید بر امید واقع‌بینانه به آینده و نقش بی‌بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمانها، خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران مقتدر، الزامات این جهاد بزرگ را در هفت سرفصل اساسی بیان کردند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شعار «رونق تولید» به عنوان یک خط مشی اصلی و اساسی برای دستگاههای اجرایی استان قم قرار گرفته است، اظهار داشت: تبیین و تعمیق فرهنگ کار و تولید در جامعه یک خلاء جدی برای دستیابی به رونق تولید است.
سرمست با اشاره به اهمیت فرهنگسازی برای تحقق رونق تولید در کشورمان، از برنامه ریزی برای برگزاری همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در استان خبر داد و گفت: ما باید فرصت های سرمایه گذاری در قم را به خوبی شناخته و به سرمایه گذاران بشناسانیم و زمینه های لازم برای جذب سرمایه های داخلی و خارجی را فراهم بیاوریم.
وی در پایان با بیان اینکه امروز همه باید با هر گرایش و تفکری که دارند، مساله «رونق تولید» را به عنوان یک محور اساسی بپذیرند، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا کار و تولید به عنوان یک ارزش در جامعه مورد توجه قرار گرفته و به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شود.
جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم با حضور آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاههای اجرایی در ساختمان اداری آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد.
8146 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.