به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی روز یکشنبه در آیین اختتامیه نخستین دوره مهارت های کاربردی تبلیغ با موضوع «مبلغین جهان اسلام و گام دوم انقلاب» در سالن اجتماعات مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم، رسالت مبلغان را توجه و اشراف به مضمون و محتوای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: مبلغان وظیفه دارند تا تمام ابعاد این بیانیه را بررسی و مسئولیت خود را منطبق بر این نقشه راه تنظیم کنند.
وی با اشاره به نگاه ویژه بیانیه گام دوم به جوانان، افزود: این قشر در ایجاد تمدن بزرگ و نوین اسلامی نقش کلیدی برعهده دارند و باید در این مسیر با خودباوری، اعتماد به نفس و توکل بر خدا این وظیفه تاریخی را به انجام برسانند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه 24 بهمن ماه امسال در بیانیه ای مهم و راهبردی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود جمهوری اسلامی به فصل جدیدی از زندگی به تبیین ویژگی‌های مسیر پر افتخار پیموده شده در 40 سال گذشته و برکات خیره‌کننده انقلاب اسلامی در رساندن ایران عزیز به جایگاه شایسته ملت پرداختند و با تأکید بر امید واقع‌بینانه به آینده و نقش بی‌بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمانها، خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران مقتدر، الزامات این جهاد بزرگ را در هفت سرفصل اساسی بیان کردند.
وی افزود: نظام سلطه به دنبال القای «ما نمی توانیم» در جوانان و جامعه ایران است و رسالت مبلغان در مقابل این جریان رسانه ای و تبلیغی غربی، ترویج روحیه خودباوری و امید به آینده است.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه انقلاب اسلامی، راه جدیدی برای سعادت انسان ها به دنیا معرفی کرده است، ادامه داد: راهبرد دائمی امپراتوری های رسانه ای جهان، القای ناتوانی در ملت های دیگر به منظور هماهنگی آن ملت ها با نظم جهانی تعریف شده موجود است و هنر مبلغان، رساندن پیام انقلاب در این هیاهوی رسانه ای به ملت های مختلف جهان است.
وی با بیان اینکه گام دوم انقلاب اسلامی پس از طی کردن چهار دهه مسیرهای سخت و ناهموار در کشور آغاز شده است گفت: در این سالها دستاوردها و تجربه های زیادی به دست آمده است که باید از آنها برای ادامه مسیر انقلاب استفاده کرد.
عباسی، انقلاب اسلامی را یک اندیشه، گفتمان و تفکر عنوان کرد و افزود: این انقلاب فراتر از سرزمین و مرزهای جغرافیایی و آغاز یک عصر جدید برای بشریت است.
وی با بیان اینکه در چهل سال گذشته، موانعی پیش پای انقلاب ایجاد کردند که برای نابودی و افول یک کشور و جریان اجتماعی کافی بود، ادامه داد: تقویت گروهک های تجزیه طلب، تحمیل هشت سال جنگ با پشتیبانی قدرت های مادی عالم، شعله ور شدن فتنه ترورها و درگیری های شهری، از جمله توطئه هایی بود که کشور ایران در دهه اول انقلاب با آن مواجه بود.
وی ادامه داد: توطئه دشمنان در زمان کنونی در قالب جنگ شدید اقتصادی و تهاجم سنگین تبلیغی و رسانه ای توسط رسانه های دنیا علیه ملت ایران اسلامی در جریان است که با وجود همه این توطئه ها، انقلاب با قدرت در حال پیشروی است.
عباسی، نزاع مذهبی در خاورمیانه را آخرین توطئه دشمنان در این منطقه دانست و گفت: هدف نهایی از این فتنه، نابوی انقلاب اسلامی و درگیر کردن منطقه به این نزاع مذهبی بود، که امروز با ایستادگی محور مقاومت شاهد آخرین روزهای حیات این فتنه هستیم.
وی با تاکید بر اینکه کمتر انقلابی در جهان وجود دارد که توانسته به تمام آرمان های خود دست یابد گفت: انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته لحظه ای از آرمان های خود منحرف نشده است و شعارهای آن همواره در سالها زنده بوده و هست.
وی تاکید کرد: این انقلاب، دین و دنیا را در کنار هم به بشریت، عرضه و تمدن نوین اسلامی را پایه گذاری کرده است.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه، ادامه داد: با وجود همه دستاوردهای بدست آمده در 40 سال گذشته، فاصله زیادی میان وضع موجود و آرمان های انقلاب وجود دارد که این مسیر طولانی باید با قدرت بیش از گذشته دنبال شود.
در این همایش از مجاهدت های مرحوم آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام وهمچنین شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین تجلیل شد.
در این همایش که به صورت مشترک توسط بنیاد فقه و معارف اهل بیت(ع) و جامعه المصطفی العالمیه طی 6 روز در قم برگزار شد، علمایی از کشورهای عراق، لبنان، بحرین، کویت، پاکستان و افغانستان حضور داشتند.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.