به گزارش ایرنا، بهرام سرمست، روز یکشنبه در نخستین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سالن امام جواد(ع) استانداری قم، افزود: هدف از این همایش نوشتن و چاپ چند مقاله نیست بلکه ارائه ظرفیت های سرمایه گذاری استان و معرفی طرح های توجیه دار قم می باشد.
وی دعوت از وزیران و سفرای کشورهای خارجی و مقامات داخلی و خارجی را از جمله بخش های این همایش دانست و گفت: خارج شدن این همایش از جنبه تشریفاتی به همایشی که منجر به عقد چند قرارداد عملیاتی شود، به طور قطع موجب تحول در این استان خواهد شد.
وی با تاکید بر ضرورت شناسایی سرمایه گذاران و ایجاد بانک اطلاعاتی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان اظهار داشت: باید تمام دستگاه های اجرایی نسبت به شناسایی سرمایه گذاران درحوزه فعالیت خود اقدام کنند و ظرفیت لازم برای سرمایه گذاری آنها را در قم فراهم کنند.
استاندار قم دربخش دیگری از سخنان خود به موضوع رونق تولید اشاره کرد و گفت: نحوه هماهنگی و همکاری بانک ها از جمله عوامل رونق تولید است که باید این موضع به عنوان یک اولویت درسال 98 مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به نامگذاری سال 98 به نام رونق تولید افزود: باید با برنامه ریزی و مدیریت بهینه منابع، در تحقق رونق تولید که هدفی متعالی و راهبردی است تلاش کرد.
سرمست، تاکید کرد: از حدود 9 هزار میلیارد ریال تسهیلات تخصیص یافته به استان در سال 97 تاکنون بیش از هفت هزار و 900 میلیارد ریال جذب شده است که باید تا پایان اردیبهشت ماه سال جدید تمام این اعتبار جذب شود.
وی در ادامه آسیب شناسی جلسات استان را ضروری دانست و گفت: برنامه محوری را از استانداری شروع کرده ایم و هر روز هفته را به یک موضوع خاص اختصاص داده ایم تا کارها به صورت تخصصی و ابعاد مختلفی آن با حضور دستگاه های مرتبط پیگیری شود.
سرمست با اشاره به سفر مقام های عالی رتبه کشوری به قم در روزهای پایانی هر هفته گفت: برای این سفرها باید تمام دستگاه های مرتبط برنامه ریزی داشته و از تبدیل آن به یک برنامه تشریفاتی جلوگیری کرد.
وی گفت: تمام مشکلات حوزه دستگاه های اجرایی استان باید در سفر وزیران و مقامات عالی رتبه کشوری به قم مطرح و تصمیم های لازم در آن جلسات پیگیری شود.
سرمست اظهار داشت: باید در کنار جلسات اداری، بازدیدهای میدانی از واحدهای تولیدی و طرح های عمرانی در دستور کار مسئولان استان قرار گیرد.
استاندار قم، با اشاره به پیگیری رونق تولید در 2 سطح راهبردی و عملیاتی گفت: لازمه ثمر بخش بودن جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی کارشناسی در کارگروه های فرعی است و ارائه نتیجه نهایی به این ستاد می باشد.
وی گفت: قرار است تیم اقتصادی هیات دولت با استانداران جلسات مستمری داشته باشند و در زمینه حل مشکلات اقتصادی تصمیم گیری شود که داشتن برنامه عملیاتی، شناسایی مشکلات و دادن راهکار در این زمینه ضروری است.
وی استفاده از ظرفیت های داخلی قم در راستای رونق تولید را مورد تاکید قرار داد و گفت: حمایت از سرمایه گذاران داخل استان نیازمند برنامه ریزی به ضورت ستادی و بازدیدهای میدانی است تا با تصمیم گیری به موقع، موانع تولید را برطرف کرد.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.