به گرارش ایرنا، رضا سیار روز دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان قم اظهار داشت: بخشداران، شوراهای اسلامی و دهیاران علاوه بر توجه به موضوع تحصیل دانش آموزان، افرادی که در سنین بالا در قالب کلاس های نهضت مشغول فراگیری سواد هستند را نیز مورد توجه قرار دهند.
هشت هزار و 188 دانش آموز در 439 کلاس درس در روستاهای استان قم مشغول به تحصیل هستند. این استان دارای یک شهرستان قم و پنج بخش مرکزی، کهک، خلجستان، سلفچگان و جعفرآباد است.
طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1395، قم دارای 127 روستا با جمعیت بالای 20 خانوار است، جمعیت ساکن مناطق روستایی استان بیش از 55 هزار و 865 تن است که در قالب 17 هزار و 385 خانوار زندگی می کنند.
فرماندار قم بیان کرد: افرادی که می توانند در مسیر آموزش قرار گیرند ولی به دلایل مختلف این امکان را پیدا نمی کنند، باید حمایت شوند و بخشداران این مساله را نیز پیگیری نمایند.
سیار گفت: باید حداکثر توان خود را برای کاهش آمار بیسوادی در جامعه به کار گیریم.
در پنج سال گذشته تعداد باسوادان گروه سنی 10 تا 49 سال قم با رشد 2 درصدی از 93.5 به 95.5 درصد رسیده که یک درصد بیشتر از میانگین کشوری است.
وی همچنین با تمجید از تلاش های معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان برای باسواد کردن بیش از چهار هزار تن در سال 97 یادآور شد: برگزاری دوره آموزشی سواد دیجیتال به منظور آموزش نحوه استفاده و کار با رایانه و دستگاه های خودپرداز بانکی در پیشگیری از کلاهبرداری ها اقدام موثری به شمار می آید.
فرماندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت موضوع اسکان مسافران و زائران نوروزی، نقش آموزش و پرورش را در این زمینه مهم دانست و افزود: هر چند بر اساس قانون مدیران آموزش و پرورش وظیفه ای در مورد اسکان و اقامت زائران ندارند، ولی برای جبران کمبود مکان های اقامتی چاره ای جز استفاده از ظرفیت مدارس نیست، از این رو دست کم باید پنج هزار کلاس درس در نواحی مختلف آموزش و پرورش قم بویژه واحدهای آموزشی پیرامون هسته مرکزی شهر به امر استقرار زائران نوروزی اختصاص یابد.
35 واحد هتل، 27 واحد هتل آپارتمان، 55 واحد مهمانپذیر، 170 خانه مسافر و 97 واحد مجتمع بین راهی و پذیرایی با ظرفیت 10 هزار تخت اقامتی و پذیرایی در قم به مسافران و زائران کریمه اهل بیت (ع) خدمت رسانی می کنند‌.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.