به گزارش ایرنا، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در این دیدار با اشاره به ویژگی های شهیدان مدافع حرم بیان کرد: اگر امروز راه اربعین برای مشتاقان امام حسین(ع) باز است و در کشور امنیت داریم، به واسطه ایثارگری های شهدا از جمله شهدای مدافع حرم است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا قاسمی نیا، پیروی از ولایت فقیه را یکی از ویژگی های مشترک شهیدان برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در زندگی و جامعه موفق باشیم، باید خانواده شهدا الگوی ما باشند و همچون آنها عمل کنیم.
وی نیاز امروز کشور را انجام کار و مدیریت جهادی دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر این مساله تاکید فرموده اند، از این رو ما باید با پیروی از راه شهدا، در اجرای منویات معظم له گام برداریم.
قاسمی نیا با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بر اهمیت نقش رسانه ها در این زمینه تاکید و اظهار کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی، از جمله رسانه هایی است که به این مساله اهمیت فراوانی می دهد.
وی با بیان این که کاری که از روی اخلاص انجام شود، اثرگذارتر و ماندگارتر است، گفت: ضروری است تا اخلاق و منش شهیدان برای انتقال به نسل های آتی به صورت مکتوب درآید و در کنار آن باید از سایر ابزارهای نوین نیز بهره برد.
وی با بیان این که دشمن نمی گذارد تا نسل جدید با رشادت ها و اخلاق شهیدان آشنا شود، ادامه داد: این وظیفه همه ماست تا با ثبت و ضبط زندگی شهدا، نسلی که جنگ را ندیده است، با شهیدان آشنا سازیم.
وی اخلاص، ایثار، ولایتمداری، احساس مسئولیت، وجدان کاری، دغدغه مندی و تعهد به حفظ بیت المال را از جمله ویژگی های شهیدان برشمرد و با بیان این که انقلاب اسلامی ثمره خون شهداست، تاکید کرد: امروز وظیفه سنگینی بر دوش همه ما قرار دارد و باید کوشش کنیم هم راه شهیدان را به خوبی بشناسیم و هم به درستی در راه آنان قدم برداریم.

** رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قم نیز در این دیدار گفت: ما در برابر شهدا وظایف سنگینی برعهده داریم و با حضور در منزل شهیدان گرامی، ضمن کسب فیض از محضر خانواده این شهیدان، برای خدمتگزاری بیشتر، روحیه و توان می گیریم و این مساله در زندگی و کار ما تاثیرگذار است.
جعفر مسلمی با ابرار امیدواری از این که بتوانیم پاسخگوی خون شهیدان و جزو رهروان راستین آنها باشیم، تاکید کرد: حضور در کنار خانواده گرانقدر شهدا، افتخاری برای ما می باشد.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون این توفیق نصیب ما شده است که در منزل تعدادی از خانواده های معظم شهدا حضور یابیم و بنا داریم که ان شاءالله این سنت حسنه را ادامه دهیم و مستمر باشد.
وی با اشاره به نقش و رسالت رسانه ها در معرفی شهدا بیان کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در صفحه اصلی خود، بخشی را با عنوان «ما و شهدا» دارد که در آن به معرفی شهیدان می پردازد.
وی ولایتمداری و ساده زیستی را از جمله ویژگی های شهیدان دانست که می تواند الگویی برای همه قشرهای جامعه باشد.

** خانم فاطمه طالبی خاوه، مادر شهید نیز دراین دیدار به بیان خاطره هایی از شهیدان ابوالقاسم و ابراهیم رشید پرداخت و تاکید کرد: هر دو آنها از پیروان واقعی رهبری بودند و همیشه گوش به فرمان ولایت فقیه داشتند.
وی خاطرنشان کرد: امروز خداوند متعال را شاکر هستم که این سعادت را نصیبم کرد، تا 2 تن از فرزندان خود را در راه اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نثار کنم و امروز هم گوش به فرمان فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی هستیم.

** همچنین جواد رشید یکی از برادران شهید نیز با تاکید بر پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و راه شهیدان گفت: شهیدان ابوالقاسم و ابراهیم رشید از پیروان راستین ولایت فقیه و همیشه آماده اجرای منویات امام و رهبری بودند.

** شهید ابراهیم رشید فرزند غلامعلی، متاهل و اهل روستای صرم استان قم، بار‌ها برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) در سوریه حضور یافته بود که سرانجام در 10 تیرماه امسال در 32 سالگی در حین انجام ماموریت مستشاری در تدمر سوریه به همرزمان شهیدش پیوست.
این شهید مسئول انفجارات مستند مسابقه ضد گلوله در شبکه افق سیما بود و مدتی نیز فرماندهی پایگاه مقاومت بسیج ویژه شهدای روستای صرم را برعهده داشت.
همچنین شهید ابوالقاسم رشید، برادر وی نیز از شهدای هشت سال دوران دفاع مقدس است که پس از چندین سال مفقودیت، در سال 1373 در گلزار شهدای علی ابن جعفر(ع) شهر مقدس قم خاکسپاری شد.
7406/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.