حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا قاسمی نیا روز دوشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: مقام معظم رهبری درتدوین گام دوم انقلاب اسلامی، جوانان را درکانون توجه خویش قرار دادند و از این رو می توان بیان کرد، شاه بیت پرچم انقلاب در مسیر رسیدن به آینده درخشان، اتکا به این قشر پرتوان و با نشاط است.
وی افزود: بزرگترین ظرفیت ایران جوانان هستند که بخش بزرگی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند و با استفاده از نیروی جوانی و امید به آینده می توانند بر هر محدودیت و مشکلی پیروز شوند، به همین دلیل خطاب اصلی مقام معظم رهبری درگام دوم انقلاب، بر روی جوانان و نقشی که می توانند در ترسیم راه روشن فردای کشور داشته باشند، است.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با حکمت و بصیرت سرشار از معنویت در ترسیم گام دوم انقلاب اسلامی بر روی بی بدیل ترین و بی مانند ترین سرمایه های ملی یعنی جوانان تمرکز می کنند و این به معنای لزوم توجه بیش از پیش مسئولین به نقش پر رنگ جوانان و اعتماد بیشتر به آنان در اداره امور کشور است.
قاسمی نیا گفت: مسئولین باید جوانان را باور و از ایشان حمایت کنند چرا که امروز میلیون ها جوان عاشق و توانمند با روحیه انقلابی و جهادی آماده خدمت به کشور خویش هستند و می توانند سنگرهای انقلاب اسلامی را از هر تهدید و تحریمی حفظ کنند.
وی بیان کرد: مساجد و مراکز علمی از جمله میعادگاه های جوانان هستند که باید پر شورتر از گذشته برای تربیت نسل انقلابی و متعهد به آرمان های نهضت تلاش کنند تا فردای کشور به دست جوانانی متخصص و کارآمد ساخته شود.
وی ادامه داد: در این مسیر توجه به نقش سازنده جوانان روستایی و عشایری نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ایشان می توانند در رفع محرومیتها و پیشرفت مناطق مختلف کشور، حضور پررنگی داشته باشند.
معاون نهضت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، استفاده از ظرفیت جوانان در همه بخش ها از جمله جوانان دانشجو، طلبه، کارمند، کارگر، مشاغل آزاد و سایر گروه های اجتماعی باید مورد توجه باشد و نهادهای مختلفی همچون وزارت ورزش و جوانان و سایر نهادهای مرتبط با جوانان در این زمینه نقش مهمی برعهده دارند.
وی بیان کرد: الگو گرفتن از ایام جوانی امام راحل، رهبر معظم انقلاب و همچنین سیره رزمندگان دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت و دانشمندان هسته ای از دیگر نکاتی است که می تواند روحیه و امید را در میان جوانان کشور تقویت کند.
وی ادامه داد: در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی با اتکا بر توانمندیهای داخلی باید با هرگونه ظلم و بی عدالتی، استبداد رای، خود برتر بینی، فاصله طبقاتی و تبعیض برخورد شود و فضا برای حضور پررنگ جوانان در عرصه های سازندگی کشور بیش از گذشته فراهم گردد.
به گزارش ایرنا، حضرت‌ آیت ‌الله خامنه ‌ای رهبر معظم انقلاب 24 بهمن امسال در بیانیه ‌ای خطاب به جوانان و آینده‌ سازان ایران، برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان ‌های انقلاب اسلامی را در هفت فصل تبیین کردند.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.