به گزارش ایرنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عصر چهارشنبه در دیدار معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری اظهار داشت: در طول سال های پس از پیروزی انقلاب، مسئولان خدمت رسانی بسیاری از مراکز استان ها گرفته تا دورترین نقاط کشور انجام داده اند.
امام جمعه موقت قم این خدمات را نشان دهنده نگاه بلند نظام اسلامی به مردم دانست و افزود: روستاییان به عنوان اقشاری که بار مسئولیت تولید در بخش های کشاورزی، دامداری و صنایع دستی بر دوش آنها بوده مستحق خدمت می باشند.
حسینی بوشهری همچنین حاشیه نشینی را یکی از مشکل های مناطق گوناگون کشور عنوان کرد و یادآور شد: این معضل باعث شده تا هر کس در اطراف شهرها سکونت یابد و بیکاری و معضلات اجتماعی از پیامدهای آن محسوب می شود.
وی در ادامه با قدردانی از تلاش های معاونت روستایی دولت برای تثبیت تولید و اشتغال پایدار در روستاها گفت: این کار شما در خدمت نمودن به روستاییان یک عامل مهم بازدارندگی برای مهاجرت های بی رویه از روستاها به شهرهاست.
وی همچنین با اشاره به اهمیت مردم در نظام اسلامی گفت: دو واژه اسلام و مردم در کتاب صحیفه نور که در برگیرنده احکام و سخنان امام راحل است، بیشترین کاربرد را دارد و این نکته جالبی است، چرا که نظام همان گونه که از ترکیب جمهوری اسلامی بر می آید، مردم سالاری نیز در درون آن قرار گرفته است.
حسینی بوشهری در ادامه با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: در این روز شاهد حضور مردمی بودیم که برخی از آنها به خاطر دشمنی دشمنان از نظر وضعیت زندگی در شرایط خوبی به سر نمی برند.
وی اذعان کرد: در این راهپیمایی یک مساله برای همگان چه دوست و چه دشمن روشن بود و آن اینکه مردم به انقلاب، امام و رهبری تعلق خاطر دارند و بر اساس پیمانی که با خون شهیدان بسته اند برای حفظ اعتلای نظام اسلامی به صحنه می آیند.
وی تاکید کرد: وجود مسئولیت های ما در این کشور از رهگذر حضور مردم در صحنه است و چون در صحنه هستند توفیق خدمت گزاری پیدا می کنیم.
محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری، امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو می کند. افتتاح طرح های روستایی از جمله برنامه های فردای معاون رئیس جمهوری، در قم است.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.